شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه معصومیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد از رشد ۳۰۰ درصدی ثبت نام در مدرسه علمیه خواهران معصومیه یزد، در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی مدیرحوزه علمیه خواهران یزد، در مراسم تجلیل از برترین های مدرسه علمیه معصومیه، اظهارکرد: مدرسه علمیه معصومیه یک مدرسه تازه تأسیس و در کنار آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد قرار دارد که در دومین سال پذیرش طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز می کند.

وی با اشاره به این که ان‌شاء الله شاهد پیشرفت روز افزون این حوزه باشیم افزود: رشد 300 درصدی ثبت نام در مدرسه معصومیه نشان دهنده همت و تلاش مدیریت مدرسه علمیه معصومیه  « سرکار خانم نرگس عزیزی»است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به این که در سطح مدارس استان بنا به استقبال خواهران به تحصیل و تهذیب در مدارس با رشد ۴۷ درصدی روبرو بوده ایم، تصریح کرد: استان یزد در بین حوزه های علمیه خواهران سایر استان ها رتبه اول درجذب طلبه را کسب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خطاب به طلاب گفت: به غیر خدا امید نداشته باشید و از چیزی نترسید مگر از گناه  و  این شجاعت را داشته باشید اگر چیزی نمی دانید بگویید نمی‌دانم، اما در راه یادگیری آن تلاش کنید.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه برنامه‌ های فرهنگی و پژوهشی زیادی برگزار می‌کند اما به این برنامه‌ها اکتفا نکنید و باید طلاب  در راستای برنامه‌ ریزی فرهنگی و پژوهشی تلاش کنند.

*مدیر کل اوقاف یزد: اهمیت حوزه های خواهران کمتر از برادران نیست

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز به عنوان یکی از مؤسسان مدرسه علمیه معصومیه در این مراسم اظهارکرد: کار تربیتی و آموزشی درفضاهای معنوی به ویژه اینکه درکنارامامزاده قراردارد مؤثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه برای وصل شدن به قرآن و آل محمد هستند و باید برای جذب افراد به تحصیل درحوزه‌های علمیه برنامه ریزی کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد  با اشاره به اینکه اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران نیز کمتراز برادران نیست گفت: حضوربانوان یزدی برای تحصیل درحوزه‌های علمیه افتخاری ست  که شامل حال شما شده است  .

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: کسانی که دراین مسیر قراربگیرند توفیقی الهی نصیب آنها شده است و باید ازاین محیط برای کسب دانش ومعرفت استفاده کنند.

*۷۳طلبه مشغول به تحصیلند

نرگس عزیزی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد هم در این مراسم گفت: درحال حاضر ۷۳ طلبه دراین مدرسه مشغول به تحصیل هستند و فعالیت‌های فرهنگی ویژه طلاب این مدرسه علمیه ،  در طول سال تحصیلی درجوارامامزاده سید جعفرمحمد (علیه السلام ) یزد برنامه ‌ریزی شده است که با محوریت طلاب اجرا می شود.

برپایه این گزارش، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران یزد و مدیر کل اوقاف استان و جمعی از مسئولان حوزوی، از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و فعالان  مدرسه معصومیه در سال تحصیلی گذشته تجلیل شد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha