چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی

حوزه/ تولیت مدرسه اهل بیت(ع) شیراز با بیان جایگاه والای شهدا و نقش آنان در دفاع مقدس و بر الگو گرفتن از شهدا در شرایط امروز جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی، اردکانی تولیت مدرسه اهل بیت(ع) شیراز، شب گذشته در یادواره شهدا، در شیراز که با حضور حوزویان شیرازی و عموم مردم برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از شهدا کار بسیار ارزشمندی است، چرا که معرفی آنان و آشنایی با وصایای شهدا سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی است .

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به بخشی از دوران زندگی امام رضا(ع) ادامه داد: قیام های متعدی در زمان مامون عباسی در اقصی نقاط عالم شکل گرفت و  بنی عباس ریشه بنی امیه را از تمامی نقاط جامعه اسلامی پاک کرد و فقط برخی از آنان توانستند به اندلس فرار کنند و آنجا حکومتی تشکیل دهند.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت موسی بن جعفر(ع) بیشترین تعداد اولاد در بین ائمه معصومین(ع) را دارا هستند که سه پسر بلافصل ایشان یعنی حضرت احمدبن موسی، حضرت محمد بن موسی و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در شیراز مدفون می باشند و مابقی کسانی که در شیراز و استان فارس به آن حضرت منتصب هستند، فرزند بلافصل محسوب نمی شوند، بلکه از نوادگان آن حضرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی با اشاره به اجبار مامون نسبت به امام رضا(ع) و تهدید ایشان و سپس حرکت امام به سمت طوس افزود: امام رضا(ع) در نیشابور حدیث معروف سلسلة الذهب را فرموده و سند آن را به عنوان یک سند قدسی معرفی فرمودند که از پدر ایشان و اجداد طاهرینشان تا پیامبر اکرم(ص) تا خدای متعال ادامه می یابد.

وی در بیان اینکه چرا این حدیث به سلسلة الذهب معروف شد، ابراز داشت: یک دلیل ممکن است به خاطر این باشد که تمامی روات و سلسله سند این حدیث معصوم هستند و دلیل دوم را گفته اند که مردم و حدیث نویسان نیشابور این حدیث را با آب مرکب طلا نوشتند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان متن حدیث که " لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي" تصریح کرد: امام (ع) سپس شرط و شروطی مشخص فرمودند که شرط این حدیث پذیرش ولایت و نبوت حضرت خاتم و شروطش پذیرفتن ولایت ائمه معصومین (ع) است که امام با جمله " انا من شروطها " بر آن تاکید فرمودند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: از جمله خدمات امام هشتم(ع) برگزاری سوگواری برای امام حسین(ع) و ذکر مصائب اهل بیت(ع) بود که شاعران به مرثیه سرایی می پرداختند که از جمله معروف ترین این مجالس، اشعار دعبل خزائی و آن قصیده معروف او خطاب به حضرت زهرا(ع) است که امام دو بیت به آخر اشعار او اضافه می فرماید که یکی از فرزندان حضرت در طوس غریبانه به شهادت می رسد و می فرماید منظور خودم هستم.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha