جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت: مقام معظم رهبری سفارشات بسیاری در مورد کتابخوان بودن مردم داشته اند، در این راستا باید کتب مناسب برای زندگی مردم معرفی گردد

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، در خصوص اهمیت کتابخوانی و سرانه پایین مطالعه در کشور، گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور طبق آمارها دو دقیقه در شبانه روز می باشد و این آمار در برخی از کشورهای به اصطلاح پیشرفته و متمدن از یک ساعت به بالا می باشد، در حالی که در فرهنگ اسلامی، شیعی و در سیره بزرگان تاکید زیادی بر مطالعه و انس با معارف شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سفارشات بسیاری در مورد کتابخوان بودن مردم داشته اند، در این راستا باید کتب مناسب برای زندگی مردم معرفی گردد، چرا که هر کتابی برای مطالعه مورد هدف نیست و باید دید که چه کتاب هایی را مطالعه کنیم بهتر است؟ اصولا کتاب هایی که مشکلاتی را حل کنند، زاویه دید جدیدی به شخص بدهد و راهگشای زندگی باشد، این گونه کتاب ها در اولویت مطالعه قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: بسیاری از خانواده ها برای حل مشکلات خود به مشاور مراجعه می کنند و اگر مشاور به مباحث دینی معتقد باشد شخص را برای حل مشکل به تغییر سبک زندگی اسلامی ارجاع می دهد که این سبک زندگی بر اساس روایات اهل بیت(ع) مشخص می شود، البته آموزه های روانشناسی به تببین این سبک زندگی کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد به تولید آثار متنوعی درباره سبک زندگی اسلامیدر موسسات حوزوی از جمله موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم اشاره کرد و گفت: مرکز مشاوره و راهنمایی این موسسه محصولات فرهنگی مناسبی را در سه قالب «کتاب»،«تک نگاره یا بروشور»،«فلش کارت» را با موضوعاتی چون خانواده، همسر داری، فرزند پروری، اصلاح سبک زندگی، موفقیت هایی که در زندگی به دنبال آن هستیم مانند موفقیت در تحصیل، تبلیغ و ... را  تولید کرده که راهگشای خانواده ها می باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیونی که مایل به تهیه این آثار هستند می توانند با مراجعه به آدرس www.moshavere.org  از اطلاعات کامل در خصوص محتوای آثار مطلع شوند

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha