جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر

حوزه/ حجت‌الاسلام سپهر گفت: ازآنجایی‌که علما، روحانیون، طلاب و مبلغین، اهل مطالعه هستند و از اثرات آن در شکل‌گیری فکری، فرهنگی و شخصیت علمی‌افراد، به‌خوبی اطلاع دارند، می‌توانند با زبانی شیرین، گویا و عالمانه، فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج کنند.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، با اشاره به جایگاه مطالعه در دین مبین اسلام، اظهار داشت: مقوله کتاب و مطالعه، جزء مسائل اولیه اسلام است، به‌طوری‌که نخستین آیات نازل شده بر پیامبر اعظم(ص) با «اقرأ» بوده است.

وی با بیان این که مطالعه تحول زا و شگفتی‌آور است، گفت: با ورود اندیشه دینی و کتاب آسمانی، جزیره العربی که تا پیش از اسلام عاری از هرگونه تمدن و فرهنگ بود، با ورود دین اسلام و قرآن مجید، مرکز «علم و اخلاق» و رشد «فکر و اندیشه» قرار گرفت.

*«مطالعه» مهم‌ترین رکن توسعه کشورهای جهان است

حجت‌الاسلام سپهر، با تأکید بر این که «مطالعه» مهم‌ترین رکن توسعه کشورهای جهان است، اذعان داشت: کشوری که مردمان آن اهل مطالعه و خواندن باشند و در سبد کالاهای مصرفی‌شان، کتاب نقش ویژه‌ای ایفا کند، قطعاً توسعه یافته بوده و به‌مراتب عالی از علم و کمال خواهند رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با بیان اینکه مطالعه کتاب، ارتباط مستقیمی با کاهش معضلات اجتماعی دارد، تصریح کرد: مطالعه، نقش اساسی را در پیشرفت یک کشور داشته و جامعه‌ای که اهل مطالعه باشد، بزهکاری و مشکلات اجتماعی در آن، نسبت به دیگران جوامع کمتر و کمرنگ‌تر خواهد بود.

*ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه برای افزایش سرانه مطالعه مردم

وی با اشاره به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه برای افزایش سرانه مطالعه مردم در طول سال، گفت: ازآنجایی‌که علما، روحانیون، طلب و مبلغین، اهل مطالعه بوده و از اثرات آن در شکل‌گیری و اسکلت‌بندی فکری، فرهنگی و شخصیت علمی‌شان، به‌خوبی اطلاع دارند، به‌راحتی می‌توانند با زبانی شیرین، گویا و عالمانه فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج کنند.

حجت‌الاسلام سپهر، مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را «تبلیغ سینه‌به‌سینه مبلغان» عنوان کرد و گفت: اگر علما و روحانیون ضرورت مطالعه مفید را به جامعه منتقل کنند، قطعاً تحقق جامعه مهدوی بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

*سرانه مطالعه مردم خوزستان بالاست

حجت‌الاسلام سپهر، در پایان با اشاره به سرانه مطالعه مردم خوزستان، اظهار داشت: سرانه و نسبت مطالعه هر فرد در کشور، وضعیت خوشحال‌کننده‌ای نیست، اما این مسأله در استان خوزستان تفاوت محسوسی داشته و خوشبختانه این استان رتبه نخست «دارا بودن بیشترین تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی» در کشور را به خود اختصاص داده است که خود بیانگر علاقه بالای مردم به کتاب‌خوانی و کتابخانه‌های عمومی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha