جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: در بخش پژوهش، در مقطع عمومی بیش از ۲۷هزار تحقیق پایانی توسط طلاب خواهر ارائه شده که بیش از ۱۲۰۰مورد از این پایان‌نامه‌ها در مقطع عالی و تخصصی بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، در چهارمین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۹۵، در مشهد با تاکید بر این‌ که بر اساس سفارش معصومین(علیهم‌السلام) باید هر روز، خود را مورد محاسبه قرار دهیم، گفت: محاسبه کردن فقط مربوط به اعمال نیست بلکه باید در نظر بگیریم که چه کار‌هایی را می‌توانستیم انجام دهیم ولی انجام ندادیم و چه ظرفیت و توانی داشتیم که در راه خدا استفاده نکردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان خسارت‌زده فرصت‌هاست، افزود: بسیاری از ا‌نسان‌ها بوسیله‌ ظرفیت و توانایی خود، مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و اگر انسان به خداوند متکی نباشند در این امتحان سربلند و موفق نخواهند شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، محدود است، لذا باید از این فرصت که در اختیار ما قرار گرفته به بهترین شکل ممکن و در راه رضایت الهی استفاده نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی به برکات و تاثیر مدارس علمیه خواهران در جامعه اشاره و بیان کرد: امروز خواهران طلبه با همت بلند خود ثابت کرده اند که تولید علم منحصر به حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه بزرگ نیست و ارائه آثار مطلوب و با کیفیت از حوزه‌های خواهران دور دست از نظر جغرافیایی و با امکانات محدود، گواه بر این مدعاست.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، نهضتی را در امر پژوهش راه‌اندازی کرد و این نهضت بسیار زودتر از برنامه‌ریزی‌ها به ثمر‌دهی رسید و این نشان‌دهنده اهتمام و جدیت معاونت پژوهش است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌که در فعالیت‌های پژوهشی باید برنامه‌ریز‌ی‌های بلند مدت صورت گیرد، عنوان نمود: غربی‌ها با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت سعی در اداره و مدیریت دنیا دارند و ما نیز باید برنامه‌های بلند مدت داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ با تأکید بر این‌که باید وابستگی مدارس و مدیریت‌های استانی به مرکز کاهش یابد، تصریح کرد: مدیریت‌های استانی باید با برنامه‌ریزی، مشکلات استانی و مدارس علمیه را حل نمایند، هرچند مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش بسیار زیادی برای رفع نیاز‌های حوزه‌های علمیه خواهران دارد و می‌کوشد تا امکانات را برای حوزه‌های علمیه فراهم نماید.

وی در ادامه به آیه شریفه «و سارعوا الی مغفرة من ربکم» اشاره کرد و اظهار داشت: خدواند متعال در قرآن چندین بار دعوت به مسابقه و مسارعه کرده است که این مسابقه و مسارعه حرکت به سمت مغفرت الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی گفت: باید از ظرفیت‌های رسانه، برای معرفی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه خواهران استفاده نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که تحقق شعار «هر طلبه، یک وبلاگ» از اهداف حوزه‌های علمیه خواهران است به فعالیت بیش از ۸هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ اشاره نمود.

وی با بیان این‌که توسعه علمی، تعمیق علمی طلاب و تولید علم از برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران است، تصریح کرد: در بخش پژوهش، در مقطع عمومی بیش از ۲۷هزار تحقیق پایانی توسط طلاب خواهر ارائه شده که بیش از ۱۲۰۰مورد از این پایان‌نامه‌ها در مقطع عالی و تخصصی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تشکیل ۵۰۹هسته پژوهشی با حضور ۲۸۳۱پژوهشگر، تشکیل هسته‌های پژوهشی استادان با حضور ۱۲۰۷استاد، تشکیل ۲۸شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش از ۶۰۰کرسی آزاد‌اندیشی، برگزاری بیش از ۱۶۰۰دوره مهارت‌های پژوهشی، برگزاری بیش از قریب به ۱۲۰۰هم‌اندیشی و نشست علمی و چاپ بیش از ۵۱اثر قرآنی از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه به حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: در جشنواره علامه حلی بیش از ۶هزار خواهر طلبه، در جشنواره پژوهشی رشد بیش از ۵۷۰۰خواهر طلبه و در جشنواره بانوی کرامت بیش از ۲۸۰۰خواهر طلبه شرکت کردند و این نشان‌دهنده حضور فعال بانوان طلبه در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان به کیفیت بخشی مستمر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید نمود و اظهار داشت: باید بنیه علمی خود را قوی کنیم به آنچه که در حال حاضر حاصل شده است اکتفا نکنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha