جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/باید بنیه علمی خود را قوی کنیم و به آنچه که الان حاصل شده است اکتفا نکنیم، چرا که اگر تا دیروز برای رساندن پیام اسلام، نیاز به حضور فیزیکی داشتیم، امروز توسعه ابزار رسانه‌ای این فرصت را ایجاد کرده تا چهره اسلام حقیقی را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، امروز در نهمین جشنواره برترین‌های حوزه‌‌های علمیه خواهران که در سالن همایش های این مرکز برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت:‌ خدواند متعال در قرآن چندین بار دعوت به مسابقه و مسارعه کرده است که این مسابقه و مسارعه حرکت به سمت مغفرت الهی است.
  وی با تأکید بر این‌که اگر انسان به خدواند متکی نباشد سقوط می‌کند، بیان کرد: همه‌ انسان‌هایی که ظرفیت و توانایی‌ ویژه‌ای دارند بوسیله‌ همان ظرفیت و توانایی مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و اگر انسان به خداوند متکی نباشند در این امتحان سربلند نخواهند شد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که باید توانایی و ظرفیت خود را شناسایی کرده و از آن در راه رضایت الهی استفاده نمائیم، خاطرنشان کرد: اولین اثر این جشنواره برای شما این است که ظرفیت و توانایی خود را شناسایی کنید و برای تقویت، ترمیم و نمو آن تلاش نمائید تا با خواست خدا به مدارج عالی‌تر دست یابید.
وی با بیان روایتی از امام‌ موسی‌ بن جعفر(ع) که می‌فرمایند: «از ما نیست کسی که خودش را هر روز محاسبه نکند» گفت: محاسبه کردن فقط مربوط به اعمال نیست بلکه باید در محاسبات این نکته را نیز در نظر بگیریم که چه کار‌هایی را می‌توانستیم انجام دهیم ولی انجام ندادیم و چه ظرفیت و توانی داشتیم که در راه خدا استفاده نکردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که امروزه حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه جنبش نرم‌افزاری پیشتاز و اثرگذار هستند، گفت: امروز خواهران طلبه با همت بلند خود ثابت کردند که تولید علم فقط منحصر به حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه بزرگ نیست بلکه حوزه‌های علمیه خواهران دوردست و با امکانات محدود نیز آثار مطلوب و باکیفیتی را ارائه کردند و این‌ها نشانه‌هایی هستند برای مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران که به حمایت‌ و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران اهتمام ورزند.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه با تأکید بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران تصریح نمود: بانوان طلبه با مجاهدت‌های علمی و فرهنگی خود ثابت کردند که در حوزه‌های علمیه اراده و همت بسیار مهم‌تر و اثرگذار تر از امکانات است ولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش بسیار زیادی برای رفع نیاز‌های حوزه‌های علمیه خواهران دارد و می‌کوشد تا امکانات را برای حوزه‌های علمیه فراهم نماید.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌‌های علمیه خواهران در عرصه آموزش، فرهنگی –تبلیغی، پژوهش و فضای مجازی پرداخت و عنوان نمود: در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران قریب به ۴۹۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۵۲ مدرسه علمیه در سطح ۳، سه مدرسه علمیه در سطح ۴ و مابقی در سطح ۲ مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان این‌که قریب به ۷۵ هزار خواهر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد: اگر ۱۵ سال پیش کمتر از ۱۰درصد استادان حوزه‌علمیه خواهران از بانوان بودند، امروزه بیش از ۹۲درصد از استادان حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ را بانوان تشکیل می‌دهند و این دستاوردی است که به همت خواهران طلبه محقق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: در بخش پژوهش در مقطع عمومی بیش از ۲۷هزار تحقیق پایانی توسط طلاب خواهر ارائه شده است که از این تعداد بیش از ۱۲۰۰ مورد در مقطع عالی و تخصصی بوده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، تشکیل ۵۰۹ هسته پژوهشی با حضور ۲۰۳۱ پژوهشگر، ۲۸ شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش ار ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی و برگزاری بیش از ۱۶۰۰ دوره مهارت‌های پژوهشی را از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.
وی به حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: در جشنواره علامه حلی بیش از ۶ هزار خواهر طلبه، در جشنواره پژوهشی رشد بیش از ۵۷۰۰ خواهر طلبه و در جشنواره بانوی کرامت بیش از ۲۸۰۰ خواهر طلبه شرکت کردند و این نشان‌دهنده حضور فعال بانوان طلبه در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.
عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم به فعالیت و تولید محتوای دینی بیش از ۸ هزار خواهر طلبه در کوثربلاگ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در جشنواره بین‌المللی «وسیس» شبکه علمی کوثرنت به عنوان بزرگترین شبکه دینی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی حائز رتبه دوم جهانی شد.

وی افزود:در حال حاضر ۱۵۰ کانون قرآنی در مدارس علمیه خواهران احداث شده است و امیدواریم با کمک خیرین این کانون‌های قرآنی در تمام مدارس علمیه خواهران کشور احداث شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت:‌ تا سال گذشته تعداد مبلغان سازمان یافته در حوزه‌های علمیه خواهران حدود ۱۲ هزار نفر بود در حالی که این تعداد امسال به بیش از ۳۰هزار مبلغ افزایش داشته است.
وی در پایان به کیفیت بخشی مستمر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید نمود و اظهار داشت: باید بنیه علمی خود را قوی کنیم و به آنچه که الان حاصل شده است اکتفا نکنیم. اگر تا دیروز برای رساندن پیام اسلام، نیاز به حضور فیزیکی داشتیم، امروز توسعه ابزار رسانه‌ای این فرصت را ایجاد کرده است که چهره اسلام حقیقی را به جهانیان نشان دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha