دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تاکید بر این که تربيت دانش آموزان با نگاه به جمع ميان دنيا و آخرت انجام شود، تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش با حوزه های علمیه یکی است و رقابتي بين این دو نهاد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات هتل زمرد مشهد مقدس برگزار شد، با تصريح بر اين مطلب كه كار انقلابي با توجه به نیاز ديگران انجام مي شود، دغدغه مندي را يكي از اصول كاري دانست كه در ميان افراد جامعه كمرنگ شده و به ترميم نياز دارد.

وي با بيان اينكه هدف آموزش و پرورش با حوزه های علمیه یکی است و رقابتي بين این دو نهاد وجود ندارد، ابراز كرد: رقابت ظاهري آن نيز همان مسابقه اي است كه خداوند متعال به عنوان رسيدن به مغفرت الهي بيان كرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اهميت تبليغ دين با زبان روز و ضرورت زندگي در ميان اجتماع، خاطرنشان كرد: رفتار یک روحانی، معلم و مربی اثرگذار است و از نقاط قوت او محسوب می شود، زيرا دانش آموز با مشاهده اعمال و رفتار معلم و روحانی مي تواند به سمت سعادت سوق پیدا کرده و تربیت دینی شود.

لزوم تربيت دانش آموزان با نگاه به جمع ميان دنيا و آخرت

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدي در ادامه نسبت به تربيت دانش آموزان با نگاه به جمع ميان دنيا و آخرت تاكيد كرد و آسيب شناسي را از نكات مورد توجه دانست كه بايد وجود داشته باشد زيرا انسان با مشکلات و معضلاتی روبرو مي باشد که به اصلاح نیازمند است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: آسیب شناسی و ظرفیت شناسی از ماموریت های مهم متوليان تعليم و تربيت است، چراکه با این دو کار، می توان در فعالیت های خود پیشرفت داشت.

وی در بخش ديگري از سخنانش تغيير در نگاه را عامل برطرف شدن مشكلات خواند و با بيان اينكه امروز قسمتي از آسیب های اجتماعی با قشر دانش آموز ارتباط مستقیم دارد و سال به سال سن این آسیب پذیری ها پایین تر می آید، علت اين امر را كار ضعيف مسئولان مربوطه عنوان كرد كه به دليل مشترك و دردمند نشدن در اهداف و همگرايي هاست.

هدف مشترک حوزه و آموزش و پرورش

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اينكه هدف همکاری حوزه و آموزش و پرورش، تربيت قشر دانش آموز است و نبايد فعاليت ها را نسبت به بودجه متوقف كرد، گفت: اگر مردم بدانند به فرزندان آنان خدمت می کنیم، از هیچ کمکی دریغ نکرده و ما را حمایت و همراهی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین به ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت:  امروز در خانواده بزرگ حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور حدود 494 مدرسه علمیه وجود دارد که البته این آمار غیر از مدارس جامعه الزهرا(س) می باشد.

تحصیل ۷۵ هزار طلبه در حوزه های خواهران

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان اظهار كرد: امروز نزديك به 75 هزار خواهر طلبه به تحصیل علوم ديني مشغول بوده كه در این آمار باید 90 هزار فارغ التحصیل و 7 هزار استاد را نیز اضافه کرد که ظرفیت بالایی محسوب مي شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha