دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حائری، در گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان گناباد

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای نشان دادن یک چهره غیر واقعی از حقیقت اسلام در دنیا می باشد، گفت: دشمن در حال تحریب چهره اسلام راستین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حائری، در گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان گناباد که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه و با توطئه های دشمنان، تهاجمی علیه فرهنگ دینی ما در دنیا شکل گرفته که در طول تاریخ این تهاجم وجود نداشته است.

وی با بیان این که دلیل اصلی تهاجم دشمن به فرهنگ دینی ما، گسترش فرهنگ تشیع در جهان و گرایش بسیاری از جهانیان به سمت اسلام شیعی است، گفت: به برکت انقلاب و مجاهدت های روحانیت، امروز در دنیا فرهنگ تشیع گسترش پیدا کرده در صورتی که در دوران قبل از انقلاب، هرگاه نامی از اسلام پیش می آمد، همه به سمت اسلام عربستانی حرکت می کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان افزود: در دوران قبل از انقلاب، اسلام مطرح در دنیا، اسلام دانشگاه الازهر مصر بود و نامی از مکتب ولایت مطرح نبود، ولی نظام و انقلاب اسلامی ملت ایران، در کنار همه برکاتی که داشت، آشنایی مردم دنیا با مکتب اهل بیت(ع) را موجب شد؛ به همین دلیل است که دشمن به اسلام و روحانیت تهاجم برده است.

وی با بیان این که امروز شعار مکتب تشیع، ظلم ستیزی است و تنها کشوری که در مقابل اسرائیل ایستاده ایران است، گفت: روحانیت نباید جهت اصلی خود را در شرایط کنونی گم کند و بداند جهت اصلی روحانیت باید همان فهم پیام مکتب اهل بیت(ع) و رساندن این پیام به مردم دنیا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حائری در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی چند ویژگی مهم دارند، گفت: یکی از این ویژگی ها این است که دشمن ما دقیقاً می داند چه هدفی دارد؛ ما امروز با یک دشمن نادان روبه رو نیستیم، و از این رو این دشمن برای خود برنامه های مختلفی دارد و از این رو اگر خود ما در مقابل دشمن برنامه ای نداشته باشیم شکست خواهیم خورد.

وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی ایران، تمام توان خود را به میدان آورده و فقط برای مبارزه با اسلام راستین تلاش می کنند، گفت: اسلام راستین برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی، در حال فراگیری در دنیا است و مردم دنیا نیز روز به روز از آن اسلام ساختگی دشمنان اسلام دورتر و به اسلام حقیقی نزدیکتر می شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: دشمن ما امروز با تمامی ابزار های تبلیغی قصد دارد جای ظالم و مظلوم را عوض کند، به طوری که داعش را سمبل توحید و شیعه را سمبل نفاق معزفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین  حائری افزود: هدف از تشکیل گروهی به نام داعش، تخریب چهره اسلام با عطوفت و مهربانی است تا مردم به سمت اسلام گرایش پیدا نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha