یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نشست صلح در انگلستان

حوزه / مسلمانان شهر پیتربورو در انگلیس، نشست صلحی برای رویارویی و مقابله با تصویر غلط ایجاد شده از اسلام در غرب برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از peterboroughtoday.co.uk، مسلمانان شهر پیتربورو در انگلیس، نشست صلحی برای رویارویی و مقابله با تصویر غلط ایجاد شده از اسلام در غرب برگزار کردند.

 در این کنفرانس میان ادیانی که در مسجد فیضان مدینه این شهر برگزار شد بیش از 160 نفر از مسلمانان، مردم و مسئولین محلی و رهبران دینی ادیان مختلف مشارکت داشتند.

 در میان میهمانان شرکت کننده در این کنفرانس ملانی دالس، رئیس فرمانده منطقه پلیس در پیتربورو، اسقف دونالد آلیستر و گیلیان بیسلی، مدیر اجرایی شورای شهر حضور داشتند.

اسلام پیام آور صلح و دوستی در جهان است

عبدول چادهوری، که ریاست مسجد را برعهده دارد در سخنانش با بیان اینکه اسلام پیام آور صلح و دوستی در جهان است گفت: بسیاری از مردم انگلیس از حقیقت دین اسلام ناآگاه هستند و چیزی درباره جایگاه و کاربرد مساجد در دین اسلام نمی‌دانند و تصورات غلط بسیاری وجود دارند. ما در مساجد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و اقدامات زیادی انجام می‌دهیم. مثلا در سمینارهای هفتگی سخنرانی‌ها و نشست‌هایی برای مبارزه با تروریسم ارائه داده و مراجعین را تشویق به پرسیدن سئوالاتشان می‌کنیم. بعلاوه ما معتقدیم که نباید با مجرمان و افراط‌گرایانی که چنین جرایمی مرتکب می‌شوند مدارا کرد و آن‌ها باید به سزای اعمالشان برسند.

وی با اشاره به نقش مسلمانان در ایجاد ساختارهای زیربنایی کشور انگلیس گفت: ما به عنوان بخش وسیعی از جامعه در ساختن این اجتماع کمک کرده‌ایم و مسلمانان در جنگ جهانی اول و دوم نیز برای ایجاد صلح و آزادی در انگلیس فداکاری‌های بسیاری کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha