پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 375947
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
متیو هیز، فیلم ساز جوان اهل انگلستان

حوزه / متیو هیز، فیلم ساز جوان اهل انگلستان، می‌خواهد فیلم کوتاهی درباره آتش سوزی در مسجد السلام شهر پیتربورو بسازد. او می گوید: می خواهم واکنش خیرخواهانه مسلمانان را به تصویر درآورم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» متیو هیز، فیلم ساز جوان اهل شهر پیتربورو، شهری واقع در شرق انگلستان، می‌خواهد فیلم کوتاهی درباره آتش سوزی در مسجد السلام در این شهر بسازد.

این فیلم که «مسجد» نام دارد، درباره جریانات رخ داده در پی واقعه 14 نوامبر و به آتش کشیدن تعمدی مسجد السلام در یک واکنش نفرت‌محور و اسلام‌هراسانه در سال 2015 می‌باشد.

متیو هیز فیلم ساز 29 ساله، پدر دو فرزند و دارنده مدرک دکترا از دانشگاه ترنت است. او فیلم‌سازی را به صورت خودآموخته در زمان تحصیل در دانشگاه آغاز کرده است. زمانی که آتش سوزی تعمدی در تنها مسجد شهر پیتربورو رخ داد، هیز ماجرا را دنبال کرد و متوجه شد که تنها در 30 ساعت نخست آتش سوزی، سایت جمعیت مسلمانان در این شهر توانسته بیش از 110 هزار دلار برای تعمیر ساختمان سوخته مسجد جمع آوری کند. کمک مالی جمع آوری شده بیشتر از نیاز مسجد بود، به علاوه اینکه مسجد بیمه نیز بود و این پول هزینه سیستم امنیتی جدید در مسجد شد. در نتیجه مسئولین مسجد در پایان تعمیرات و نوسازی مسجد 80 هزار دلار پول باقی مانده داشتند و آنان نیز بدون لحظه‌ای تردید این پول را به سازمان‌های خیریه محلی برای امور زنان و کودکان، پنج مرکز کودکان کانتی و یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها اهدا کردند.

می خواهم واکنش خیرخواهانه مسلمانان را به تصویر درآورم

این فیلم‌ساز جوان می‌گوید: می‌خواهم واکنش‌های خیرخواهانه جامعه مسلمانان و عملکرد سریع مسجد در این خصوص را به تصویر در آورم. آن‌ها با این کارشان ارزش‌ها را متجسم کردند. آن‌ها می‌‌توانستند پول را برای خودشان نگه‌ دارند ولی این کار را نکردند که این فوق العاده بود.

وی همچنین روی فیلم طولانی‌تری درباره فقر در پیتربورو و پناه‌گاه‌های بی‌خانمانان که تنها در فصل زمستان دایر هستند کار میک‌ند. این فیلم انتظار می‌رود که 90 دقیقه باشد و هیز و جان هدرویک تهیه کننده فیلم قصد دارند تا حداقل 6 ماه دیگر روی این فیلم، پیش از ورود آن به بازار کار کنند. این فیلم قرار است در فستیوال‌های فیلم چون ریفریم و هات داکس به نمایش گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha