دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز اسلامی ناپرس‌ویل در ایالت ایلی‌نوی آمریکا

حوزه/ بسیار شگفت‌زده و متعجب شدم وقتی شنیدم که اسلام در واقع مبتنی بر اصولی مانند عدالت، مساوات، مدارا، صلح و توسعه است. حسی که امروز داشتم مثل این بود که از تاریکی وارد نور شده‌ام.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عادل فرید رئیس مرکز اسلامی ناپرس‌ویل گفت: با وجود این که بسیاری از مسلمانان آمریکا، تحصیل کرده هستند و موقعیت اجتماعی خوبی دارند، هنوز هم برداشت‌های اشتباه زیادی درباره اسلام دارند.

مرکز اسلامی ناپرس‌ویل در ایالت ایلی‌نوی آمریکا روز یکشنبه هفته گذشته درهایش را به روی عموم مردم از اقشار و ادیان مختلف گشود تا فرصتی برای ارتباط دو طرفه بین جامعه مسلمانان و سایرین ایجاد کند و به گسترش پیام واقعی اسلام کمک کند.

عادل فرید رئیس مرکز اسلامی ناپرس‌ویل درباره انگیزه برگزاری این مراسم گفت: با وجود این که بسیاری از مسلمانان امریکا، تحصیل کرده هستند و موقعیت اجتماعی خوبی دارند، هنوز هم برداشت‌های اشتباه زیادی درباره اسلام دارند.

وی افزود: "شبکه چندین میلیون دلاری اسلام‌هراسی"  که جنایات گروه‌های تروریستی و افراطی مانند داعش، زمینه فعالیت آن را مهیا کرده است مسئول این سوءتفاهم‌ها و تصویر غلط اسلام و مسلمین در آمریکا است.

فرید همچنین معتقد است، کم بودن ارتباط مسلمانان با سایر جوامع به آسان‌تر شدن کار شبکه اسلام‌هراسی کمک می‌کند.

وی بر این باور است اسلام‌هراسی جامعه را از هم می‌پاشد، در حالی که گفتگو و تعامل  بخش‌های مختلف جامعه با هم، باعث از بین بردن تعصبات و پیش‌داوری‌های غلط می‌شود و به جامعه نیرو می‌بخشد.

رضوان علی، امام جماعت این مرکز اسلامی توضیح داد امکان گفتگو با اعضای جوامع مسلمانان، شرکت در جلسه پرسش و پاسخ، ارائه برنامه‌هایی برای معرفی اسلام در غرفه‌های مختلف و پخش رایگان ادبیات اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌ گفتگو، از بخش‌های مختلف این رویداد بود.

اسلام واقعی در تعامل با مسلمانان شناخته می شود

صهیب خدری، دبیر این مرکز تأکید کرد: ما موضوعات مختلفی را که معمولا مردم درباره آنها سؤال دارند شناسایی کرده ایم، موضوعاتی مانند حقوق زنان در اسلام، افراطی گری، قرآن و حضرت محمد (ص) و غرفه‌هایی برای هر یک از آنها در مرکز برپا کردیم تا به سؤالات مردم درباره این موضوعات در غرفه‌های مربوطه توسط داوطلبین آگاه در این زمینه‌ها پاسخ داده شود.

یکی از بازدیدکنندگان با بیان این که تا کنون تحت تأثیر تبلیغات منفی علیه اسلام بوده گفت: بسیار شگفت‌زده و متعجب شدم وقتی شنیدم که اسلام در واقع مبتنی بر اصولی مانند عدالت، مساوات، مدارا، صلح و توسعه است. حسی که امروز داشتم مثل این بود که از تاریکی وارد نور شده‌ام.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه گفت: تأکید اسلام بر رفتار و اعمال انسان‌ها، به جای تکیه محض بر انجام اعمال عبادی یکی از نکات ممتاز آن است که می‌تواند سرمشق جامعه قرار گیرد.

ربکا ابراسکی عضو شورای شهر ناپرس‌ویل با بیان این که معتقد است که جامعه نیازمند رویدادهای بسیار بیشتری مانند این برنامه است گفت: بسیار بهتر است که مردم چهره واقعی اسلام را در تعامل با خود مسلمانان بشناسند تا این که بخواهند نسخه‌ تحریف شده آن را از دیگران دریافت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha