جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری گفت: حوزه های علمیه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید طلاب را تشویق کنند تا در کنار کتاب های درسی مطالعات جانبی هم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء (س) ساری بیان کرد: مطالعه و تحقیق از شاخصه های مهم توسعه کشور ها محسوب شده و زمانی را که انسان در راه علم و دانش سپری می کند جزء عمر مفید او محسوب می شود.

وی افزود: عمر فیزیکی یک انسان ممکن است محدود باشد، ولی با مطالعه کتاب می توان با گذشته های دور ارتباط برقرار نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، نوشتن و دست به قلم بردن را یک نوع سپاسگزاری از خداوند دانست و تاکید کرد: شکر نعمت کتابت در این است که همه طلاب دست به قلم بردارند.

وی اعلام کرد: با توجه به این که  کشور ما الگو جوامع اسلامی است؛  لذا باید وضعیت مطالعه مطلوب و قابل ارائه ای داشته و در این خصوص الگوی دیگر جوامع باشد. اما متاسفانه وضعیت انس با کتاب و سرانه مطالعه، در کشور ما پایین و نگران کننده می باشد.

حجت الاسلام غفاری در پایان مطالعه و پژوهش را برای تمام طلاب ضروری دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید طلاب را تشویق کنند تا در کنار کتابهای درسی مطالعات جانبی هم داشته باشند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha