پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با بیان اینکه همه بزرگان دین و دانش، علم آموزی را به عنوان یک وظیفه برای یک انسان شمرده اند، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری میزان مطالعه در کشور و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره به عنوان مشوق افراد در مسیر کسب معلومات و برخورداری از دانش مورد حسادت دیگر مکاتب قرار گرفته است، اظهار داشت: دوست و دشمن به این ویژگی ممتاز دین مبین اسلام که با امر به قرائت در نخستین آیه سوره علق آغاز شده است، اذعان دارند.

وی تصریح کرد: هنگامی که در طول تاریخ پیشرفت ها و موفقیت های اقوام و ممالک مختلف را مطالعه می کنیم، رابطه مستقیمی میان پیشرفت در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی از یک سو و ارتقای سواد عمومی جامعه از سوی دیگر مشاهده می کنیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: هر اندازه، اطلاعات افراد یک جامعه بیشتر باشد و با دانش بیشتری مانوس باشند، پیاده کردن احکام، اجرایی کردن قوانین و فراهم کردن زمینه های پیشرفت در عرصه های مختلف به آسانی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: مردم شریف ایران اسلامی باید تشویق نظام جمهوری اسلامی به امر کتابخوانی را غنیمت دانسته و از این فرصت برای افزایش توان علمی  و اطلاعات بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا آشنایی با کتاب و انس گرفتن با این مونس پرسود و فایده می تواند، راه های بسیاری را به سوی ترقی و کمال برای فرد و جامعه قرار دهد.

رئیس انجمن ارتباط و تبلیغ حوزه با اشاره به آمار نامطلوب سرانه مطالعه در ایران، گفت: حیف است که ایرانیان عزیز در عین افتخار به ایرانی و مسلمان بودن با آخرین پیشرفت ها و روش های متعدد در زمینه های مختلف کوتاهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان اینکه همه بزرگان دین و دانش، علم آموزی را به عنوان یک وظیفه برای یک انسان شمرده اند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری میزان مطالعه در کشور و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه اقشار جامعه به خصوص دانشگاهیان، فرهنگیان، حوزویان و دیگرانی که در عرصه های علم و دانش فعالیت دارند، گسترش فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب را به عنوان یک وظیفه انسانی و ایمانی خود قلمداد کرده و از همه فرصت ها برای بسط و گسترش انس با کتاب در بین همه اقشار جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha