پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ به دلیل مسائل ارتباطی متعدد و گسترش فضاهای مجازی و غیرمجازی، فرهنگ بیگانه به جامعه نفوذ کرده است و نیاز به انس و الفت با مسائل قرآنی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی امشب در مراسم گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه دوران زندگی ما شباهت زیادی به دوران زندگی امام سجاد(ع) دارد، گفت: باز شدن دروازه‌های علوم و فرهنگ‌های بیگانه از کشورهای تازه فتح شده به سرزمین‌های اسلامی و احتمال اضمحلال علوم اسلامی ازجمله بزرگ‌ترین خطرهای دوران امام سجاد(ع) بود.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) پس از برگشتن به مدینه اقدام به برگزاری دورهای آموزش دین و بیان مسائل اجتماعی کرده و دین اسلام را احیا کردند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه گفت: امروزه نیز به دلیل مسائل ارتباطی متعدد و گسترش فضاهای مجازی و غیرمجازی، فرهنگ بیگانه به جامعه نفوذ کرده است و نیاز به انس و الفت با مسائل قرآنی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به مسائل قرآنی در جامعه ما به خوبی احساس می‌شود و هر یک از اساتید و مفسران قرآن که به هر شهری می‌رفتند با استقبال بسیار مردم روبه‌رو شدند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی که در طرح تفسیر قرآن در شهر شیراز حضور داشتند به خاطرات این سفر تبلیغی پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این سفر تبلیغی بسیار مفید بود برگزاری برنامه تفسیر برای دبیران آموزش‌وپرورش بود.

وی بیان کرد: حضور در بین فرهنگیان و دبیران آموزش‌وپرورش که هرکدام کلاس‌هایی را اداره می‌کنند و ده‌ها دانش‌آموز را آموزش می‌دهند و برای من توفیقی بزرگ بود و فکر می‌کنم کمتر پیش آید که با دبیران مدارس که نسل‌های آینده کشور را تربیت می‌کنند در ارتباط باشیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: ارتباط بسیار خوبی که دبیران مدارس شیراز با من داشتند نشانگر این است که وجود چنین بحث‌هایی مورد نیاز است و خلأ این مباحث احساس می‌شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha