چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ نشست اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ گردهمایی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با سخنرانی حضرت آیت‌الله‌ سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دراین گردهمایی که پنج شنبه شب با حضور 60 نفر از اساتید تفسیر حوزه علمیه قم برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌ سبحانی، حجج‌اسلام والمسلمین قرائتی، واعظ موسوی، میر کتولی و فاطمی ابهری به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: سال گذشته با تعاملی که با سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم در 30 استان برنامه قرآنی به‌صورت تفسیر قرآن تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این طرح 30 نفر از اساتید و مفسران قرآن در هر استانی حضور داشتند و در پایان ماه مبارک رمضان گزارش کاملی ارائه شد که حاکی موفقیت این طرح در کشور بود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امسال این طرح را گسترش داده و تصمیم گرفتیم در هر استانی دو شهر را تحت پوشش قرار دهیم، گفت: با توجه به فاکتورهایی که باید در مفسر باشد 100 نفر را دعوت کردیم و در نهایت 62 نفر از دوستان با تلاش روزانه در حدود یک ماه و نیم در مناطق مختلف کشور به تفسیر قرآن پرداختند و در 55 شهر کشور این طرح اجرا شد.

وی بیان کرد: در این طرح مفسران سطح بالای حوزه در مناطق مختلف کشور حضور داشتند و به تفسیر قرآن پرداخته‌اند که موجب شد این طرح در رأس برنامه‌های تبلیغی بدرخشد.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین فاطمی ابهری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: جامعه ما نیازمند رویکردی تفسیری است و حرکت بزرگی نیز در تاریخ حوزه در حال تحقق است.

وی بیان کرد: زمانی مفسران بسیار کمی در قم حضور داشتند و شاید به تعداد انگشتان دست می‌رسیدند اما جنبشی در حوزه‌ زنده و بالنده قم اتفاق افتاد و خداوند کمک کرد و بسیاری رویکردشان قرآنی و تفسیری شد تا این آب زلال را در عمق جامعه جریان دهند.

این استاد حوزه گفت: امروز شاهدیم که با یک فراخوان کوچک بسیاری از مفسران قرآن برای تفسیر در مناطق مختلف کشور اعلام آمادگی می‌کنند که اتفاق بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: فعالیت در زمینه قرآن دارای برکات بسیاری است و کسانی که برای تفسیر قرآن به مناطق مختلف کشور می‌روند و قدر در این راه می‌گذارند همه خطرات را با جان و دل می‌خرند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha