شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
...

حجت‌الاسلام جباری ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی برای مشارکت در برگزاری جشنواره رضوی دانست و گفت: مجموعه آستان حضرت معصومه(س) اهتمام جدی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری، ظهر امروز در آیین معرفی و تقدیر از نویسنده کتاب «بانوی ملکوت» که در سالن جلسات کتابخانه عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه بیناد بین‌المللی امام رضا(ع) طی 10 سال اخیر به همت آستان مقدس امام رضا(ع) و وزارت ارشاد فعالیت خود را با عنوان جشنواره رضوی در رشته‌های مختلف هنری دنبال کرده است، اظهار کرد: بخش کتابخوانی این جشنواره از سال گذشته بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی به دنبال آشنایی اقشار مختلف مردم با معارف دینی است، اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به 300 هزار نفر در بخش کتابخوانی این جشنواره شرکت کرده و افراد برتر در سطوح استانی و ملی مورد تقدیر قرار گرفتند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد:‌ تا کنون تلاش‌های بسیاری را انجام داده تا بتوانیم بخش کتابخوانی جشنواره رضوی را در استان قم به شیوه گسترده‌تری دنبال کنیم چرا که اندیشمندان و نویسندگان بسیاری در این استان حضور دارند که با استفاده از ظرفیت آنها باید عملکردی در شأن شهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بخش کتابخوانی جشنواره رضوی برای کودکان و نوجوان با محوریت نقاشی دنبال شده است، عنوان کرد: کتاب‌های این جشنواره به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود تا افراد بعد از خواندن کتاب‌ها بتوانند به سوالات تخصصی مورد نظر پاسخ دهند.
حجت الاسلام جباری ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی برای مشارکت در برگزاری جشنواره رضوی دانست و گفت: مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهتمام جدی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.
انتهای پیام// 1۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha