جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد محبی-مسئول مرکز تخصصی کلام قزوین

حوزه / مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها نهادینه شود و خرید کتاب در سبد مصرف خانواده ها قرار گیرد تا کتابخوانی به یک فرهنگ تبدیل گردد.

حجت الاسلام محمد محبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قزوین، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خصوص فرهنگ مطالعه در کشور اظهار داشت:  برنامه ریزی در راستای اجرای راهکارهای جذاب و کارآمد با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشتی مردم با کتاب و مطالعه ضروری است.

 مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان باید به نهادینه شدن فرهنگ مطالعه ترغیب و نسبت به این امر مهم حساس شوند، به طوری که کسب علم و دانش و مطالعه  کتاب را به عنوان یک دغدغه مدنظر داشته باشند.

وی افزود:  نهادینه شدن فرهنگ مطالعه، در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی افراد تاثیر مثبت و مفیدی خواهد گذاشت و آثار منفی عدم توجه به مطالعه نیز درتمام زوایای زندگی نمایانگر خواهد شد.

حجت الاسلام محبی تصریح کرد:  افراد اهل مطالعه باید نسبت به سایر افراد در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند تا سایرین به اهمیت علم و کتابخوانی پی ببرند.

 مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، ایجاد و افزایش کتابخانه‌ها را از دیگر عوامل مؤثر در ترویج کتابخوانی دانست و بیان داشت: افزایش کتابخانه‌ها باعث می‌شود تا کتاب به راحتی در دسترس افراد جامعه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha