جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا شجاعی - حوزه علمیه قزوین

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) محبوبترين شخصيت در قلب مطهّر پيامبر اکرم (ص) بود، تأکید کرد: حضرت فاطمه(س) هنوز برای جامعه شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علیرضا شجاعی، عصر امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور اقشار مختلف مردم و در محل بیت آیت الله باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س)، شخصيت بزرگی که  سيره، تاريخ و شیوه زندگی اش بخش مهمی از سيره حضرت رسول اکرم(ص) و اسطوره اسلام بود.

این استاد حوزه  با بیان این که حضرت فاطمه(س) هنوز برای جامعه شناخته نشده است، گفت: باید در جامعه، ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر شناسانده شده و اينکه فاطمه زهرا(س)  چگونه در کنار پدر خويش، شجاع، قدرتمند، مطيع، با ادب، امانتدار، و نگهبان حریم ولایت بودند.

وی افزود: فاطمه(س) كوثر است؛ چون که فراوانی و ماندگاری دودمان پیامبر اكرم(ص)، فقط از طریق وجود با بركت فاطمه زهرا(س) در جهان تحقق یافته و خداوند به همین طریق، نسلی بی نظیر و ماندگار به پیامبر اكرم(ص) عطاء فرمود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: فاطمه(س) كوثر است؛ به خاطر آنكه همه باید به او اقتدا كنیم و دستورات و معارف و احكام دین را بوسیله او و فرزندان او بگیریم.

حجت الاسلام شجاعی با تأکید بر ترویج اندیشه های فاطمی در جامعه تصریح کرد: امروز در جامعه اسلامی، بیش از هر زمان، نیازمند اندیشه های ناب فاطمی در جامعه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha