پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیاهپوش شدن حرم امام کاظم(ع) در ایام فاطمیه

حوزه/ یک محقق حوزوی گفت: حضرت فاطمه(س) در زندگی کوتاه خویش همیشه در کنار حضرت علی(ع) قرار داشت و تمام سعی اش این بود که از تحریف اسلام ناب محمدی جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد پرهیزگار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت این بانوی بزرگ اسلام، خود درسی بزرگ برای تمامی زنان جهان  اسلام است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه باید راه و روش صیانت از ارزش‌های اسلامی را از حضرت فاطمه (س) آموخت، تاکید کرد: باید سیره عملی و زندگی اجتماعی حضرت فاطمه(س) را برای نسل جوان به ویژه بانوان مسلمان به بهترین نحو ممکن بیان کنیم؛ همچنین باید زوایای فراموش شده از شجاعت این شیرزن بزرگ دوباره بازنگری شود.

حجت الاسلام و المسلمین پرهیزگار گفت: زندگی پر از افتخار و مجاهدت حضرت فاطمه زهرا(س) خود می تواند راهنمای زندگی زنان امروز باشد؛ شجاعت، کمک به مستمندان، تنها گوشه ای از زندگی این بزرگ بانوی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) در کنار حضرت علی(ع) زندگی پر از افتخار ولی سرشار از فراز و نشیب های فراوانی داشت، بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در زندگی کوتاه خود همیشه در کنار حضرت علی(ع) قرار داشت و تمام سعی اش این بود که از تحریف اسلام ناب محمدی جلوگیری کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: طلاب خواهر باید سیره و مکتب این بانوی بزرگ اسلام را سرلوحه تحصیل، کار و تبلیغات دینی خود قرار دهند، زیرا ایشان منبعی بی انتها از خوبی ها، ایثارگری ها و .... هستند.

حجت الاسلام پرهیزگار در پایان سخنان خود گفت: راز موفقیت طلبه های خواهر، توجه به زندگی حضرت فاطمه(س) در بعد اجتماعی و فردی باشد و در صورت عمل کردن به این اصول، بی شک طلبه های خواهر در امور تبلیغی و تهذیبی موفقیتی دوچندان خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha