جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتابخوانی

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: روحانیان باید بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی را در منابر خویش اشاعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی ظهر امروز در جلسه پایتخت کتاب که به مناسبت بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با شعار«ایران می‌خواند»، اظهار داشت: بی شک در جامعه‌ اهل مطالعه و کتاب،سطح فرهنگی جامعه افزایش یافته اما در جامعه به دور از فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مردم آن در جاهلیت و نادانی به سر می برند.

وی افزود: متاسفانه سرانه کتابخوانی در ایران چندان رضایت بخش نبوده تا جایی که میانگین مطالعه در کشورمان دو دقیقه و 18 ثانیه است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: با وجود اینکه منابع مالی کشورمان در تمامی قسمت‌ها و حوزه‌ها تقسیم می شود اما در حوزه کتاب شاهد بی توجهی مسئولان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه‌های مربوطه وظایف محوله خود را به درستی انجام دهند تا شاهد افزایش عطش کتابخوانی در بین نسل جوان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان باید در منابر بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی را در جامعه افزایش دهند، بیان داشت: این در حالی است که طلاب و روحانیون کمتر به این کار فرهنگی مبادرت می ورزند.

 حجت الاسلام کریمی اذعان داشت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره برد، برای مثال در اتوبوس‌ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه و مطب‌ها کتاب‌هایی برای مطالعه در دسترس مردم قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: برای افزایش سرانه مطالعه بایستی در نقاط پرتردد مثل خیابان‌های عطایی و امام(ره) ارومیه،ویترین کتاب دایر شده و تازه‌های کتاب در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha