سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بی شک حوزه های علمیه همواره در گسترش تفکر بسیجی پیشقدم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با گرامیداست هفته بسیج و با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بسیج مردمی را پس از انقلاب اسلامی ایران به وجود آورد، اظهار داشت: بی شک بسیج، مدرسه عشق بوده و بسیجی بودن به معنای درس عاشقی آموختن است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه بسیجی بودن به مفهوم تربیت مردمی است که عاشق خدا هستند، افزود: بسیجی به معنای دادرسی درمانده، عشق به تربیت و کمک به دیگران و نیز محبت و نوع دوستی بوده و به مفهوم شجره طیبه برگرفته از قرآن کریم است.

 وی تصریح کرد: بی تردید به برکت نیروهای بسیجی، انقلاب اسلامی به وجود آمده و هشت سال دفاع مقدس اداره شد و حتی یک وجب از خاک میهن به دست نااهلان نیفتاد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: بنابراین بسیج همه داشته های  یک ملت و نفس تپنده آن به حساب می آید.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی همان تفکر قرآنی است، اذعان داشت: علاوه بر آن تفکر بسیجی به معنی مکتب اهل بیت(ع) بوده و از سوی دیگر به معنای دشمن ستیزی، استکبارستیزی، ایستادگی در مقابل دشمن ولو به قیمت جان، حفظ ناموس و ارزش ها و نسل ها، زمینه سازی برای صلح جهانی و ظهور امام زمان(عج) و نیز امنیت سازی در جامعه برای ملت و ملت ها به شمار می رود.

وی با اشاره به تعریف امام علی(ع) از بسیج، بیان داشت: ایشان بسیجی را دشمن ظالمان و حامی مظلومان و مستضعفان معرفی می کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی، بسیجی را به معنای پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یک فرد بسیجی باید توطئه های شوم دشمن و استکبار جهانی را خنثی کرده و فردی به تمام معنا بصیر باشد.

 مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از ضروریات جهان امروز گسترش تفکر بسیجی است،افزود: بی تردید در سوریه و عراق جنگ زده، پس از نهادینه شدن تفکر بسیجی پیروزی حاصل شد چون تفکر بسیجی شکست نداشته و برای استفاده تمامی بشریت و همه زمان ها لازم و ضروری است.

به گفته وی، متاسفانه تمامی مشکلات جامعه از آنجا حاصل می شود که تفکر بسیجی را از مسائل فرهنگی و سیاسی جدا می کنند، بنابراین با توجه به اینکه تفکر بسیجی برگرفته از آیات قرآن کریم است نباید نقش آن را در تحولات فرهنگی و سیاسی نادیده گرفت.

 مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مصداق بارز بسیج و بسیجی بودن حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه یک حوزوی بود اما خود را بسیجی می دانست بنابراین حوزه ها در رابطه با گسترش تفکر بسیجی همواره پیشقدم هستند.

 حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: از سوی دیگر بی شک حوزه های علمیه در «تفکرسازی» وظیفه بسیار مهمی دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha