جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی همانند سیلی است که نقشه های شوم دشمنان را از بین برده و انسان های آزاده را به دریای وحدت متصل می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه زیارت اربعین حسینی یکی از علامت های مومن بوده و محسنات فراوانی دارد، اظهار داشت: حرکت خودجوش و میلیونی مردمی از نجف اشرف تا کربلای معلی در هیچ کجای جهان قابل مشاهده نیست.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آیین پیاده روی اربعین حسینی اثرات سیاسی، تربیتی، اجتماعی، معنوی و عبادی فراوانی دارد، افزود: از سوی دیگر مراسم پیاده روی کربلا مسئله استکبارستیزی و ظلم ستیزی امام حسین(ع) را در عرصه بین المللی نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه این آیین از نظر سیاسی، قدرت اسلام را ثابت می کند، تصریح کرد: بی شک این کنگره عظیم نشان می دهد که مسلمانان قدرت فراوانی داشته و بدون هزینه کرد مالی یا تبلیغات آنچنانی در رسانه ها، اجتماع بزرگی در را یک گوشه از دنیا به وجود می آورند.

حجت الاسلام محمدی با ابراز تاسف از اینکه رسانه های معاند در پی کمرنگ جلوه دادن این مراسم باشکوه هستند، افزود: در این باره، انسجام مکتب تشیع در مراسم اربعین جلوه و نمود عینی داشته و هیچ قوم و مذهبی دارای چنین وحدت و اتحادی نیستند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان داشت: بی تردید وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) برای تمامی مسلمانان بوده و دشمنان قسم خورده و استکباری نیز همواره در پی بر هم زدن اتحاد جهان اسلام هستند لذا وقتی دشمن و به ویژه صهیونیست ها، سنی و شیعه را با یکدیگر متحد می بینند دچار خشم و عصبانیت فراوان از مسلمانان می شوند.

وی تصریح کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی همانند سیلی است که نقشه های شوم دشمنان را از بین برده و انسان های آزاده را به دریای وحدت متصل می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha