پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی

حوزه/ مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، ورود به عرصه‌ پژوهش‌های حرفه‌ای و آکادمیک به منظور تولید علوم دینی را بسیار مهم و ضروری خواند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی، مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران، در چهارمین نشست مدیران استانی که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد: طلابی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، واحدهای درسی لازم و کافی از آموزش‌های علوم و معارف اسلامی را گذارنده‌ و نیز حجمی ارزشنمد از روش‌ و مهارت‌های پژوهشی را فراگرفته‌اند و اقدامات ارزشمندی در قالب تحقیق پایانی و پایان‌نامه و مقاله تحقیقی را انجام داده و در رتبه «پژوهشگری» قرار می‌گیرند.

وی، به استفاده از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیاد حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش اشاره کرد و عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش برای تولید محتوا دینی و اسلامی استفاده کنیم.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، ورود به عرصه‌ پژوهش‌های حرفه‌ای و آکادمیک به منظور تولید علوم دینی را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: بسیاری از استان‌ها درخواست ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها برای پژوهش‌های عمومی را دارند و ما در تلاش هستیم تا این امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شود تا شاهد حضور پررنگ طلاب و استادان در فعالیت‌های پژوهشی باشیم.

وی ادامه داد: هدایت و ساماندهی این طیف عظیم و ارزشمند از عوامل انسانی متخصص دانش‌آموخته در فعالیت‌های پژوهش‌های حرفه‌ای، کار بسیار مهم و سخت است و این امر هرچند پروسه‌ای گسترده و زمانبر و پر هزینه است ولی قابل انجام می باشد که همراهی عوامل فراوانی در ستاد و صف را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، ایجاد امکانات و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و پشتیبانی و تامین منابع از جمله راه‌اندازی کتابخانه‌ها و تشکیل شورای‌های پژوهشی، برنامه‌ریزی‌های پژوهشی، تشکیل و راه‌اندازی مجموعه‌های پژوهشی مانند هسته، گروه، انجمن علمی، مرکز تحقیقات و شهرک‌های پژوهشی و تاسیس و راه‌اندازی درگاه‌های خروجی برای آثار و تولیدات علمی و حضور در بازار دانش را از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: اهتمام به استانداردسازی عرصه‌های فیزیکی برای پژوهش و پژوهشگران، استاندارد سازی منابع سخت‌افزاری، امنیت‌بخشی مالی به محققان، تامین و تجهیز و روز آمد کردن منابع نرم افزاری مورد نیاز و ارتقاء جایگاه پژوهشی و مراکز پژوهشی و کسب اعتبار در خور و شایسته در جایگاه ملی و فراملی از اولویت‌ها و اقدامات اداه‌کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha