شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رسول نوروزی

حوزه / حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر ترویج سیره امام جواد(ع) گفت: حضرت همواره به علم آموزی اعتقاد داشتند، لذا امروز جوانان نیز به عنوان سرمایه های این کشور به تأسی از آن حضرت باید به علم آموزی و تولید علم روی بیاورند.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تاکید بر ضرورت الگو گیری جوانان از زندگی امام جواد(ع)، گفت:  امام جواد(ع) به جوانان درس می‌دهد که اگر شرایط خاص سیاسی، اجتماعی و فکری ایجاد شد باید اعتماد به‌نفس داشته  و سرمایه‌ها و دانسته‌های خود را برای جامعه عرضه کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین به نقش تحکیم جایگاه امامت و ولایت در زندگی حضرت امام جواد(ع) افزود: امام جواد(ع) از همان سنین کودکی در مناظره‌های متعدد که با حضور دانشمندان برگزار می‌شد، شرکت و در آن مناظرات علم و معرفت خود را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: امام جواد علیه السلام به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم(ص)، پدر بزرگوارش و تمام کسانی که بهره‌ای از شناخت امام دارند، برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قزوین، یکی از ویژگی های بارز آن حضرت را جود، کرم، احسان و سخاوت دانست و گفت : امام هم در بخشش و هم از نظر اخلاقی فردی با گذشت بودند و با کرامت و بزرگی با دیگران برخورد می کرد.

 وی به شخصیت علمی این امام بزرگوار پرداخت و بیان داشت: امام جواد (ع) همواره به علم آموزی اعتقاد داشتند، لذا امروز جوانان نیز به عنوان سرمایه های این کشور به تأسی از آن حضرت باید به علم آموزی و تولید علم روی بیاورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha