شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان فارس گفت: در ایام محرم و صفر امسال، ۲ هزار مبلغ به مناطق مختلف استان فارس اعزام شدند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ، امروز در جمع خبرنگارن با اشاره به هفته وقف اظهار داشت: فعالیت های این سازمان تنها مربوط به دهه وقف نیست و درطول هفت ماهه گذشته تاکنون 80 باب مسجد، حسینه و دیگر اماکن مذهبی در شهرستان داراب، جهرم و نورآباد از محل کمک های خیران و واقفان تعدادی به بهره برداری و تعدادی دیگر تا پایان سال جاری عملیات اجرایی به پایان می رسد.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان فارس خاطرنشان کرد: درسال جاری نیز با وجود کمبود اعتبارات با همت و تلاش خیران و واقفان 280 طرح عمرانی شامل زائرسرا، شبستان ودیگر اماکن مذهبی احداث شده است که با احتساب این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چند برابری موقوفات شاهد هستیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد:  درطی یک  سال گذشته هزار نفر از خدمات درمانی  رایگان به ویژه عینک طبی درمانگاه چشم پوستچی بهره مند شده اند ونیز دراربعین حسینی سال جاری نیز بیش از یک میلیارد تومان درمرز شلمچه، یک موکب برای خدمات رسانی به زائران هزینه شده است .

وی بیان داشت: اعزام 2 هزار مبلغ درآئین های معنوی ومذهبی در ایام محرم و صفر امسال به شهرستان های استان واختصاص 10 میلیارد تومان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی از محل موقوفات و3 میلیارد تومان تجهیزات درمانی بیمارستان های موقوفه ازدیگر فعالیت های این نهاد مردمی است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان فارس  با اشاره به اینکه یک ششم املاک اوقافی کشور دراستان فارس است، افزود: بیش از هزار و200 رقبه وقفی ، یک هشتم بقاع متبرکه که تعدادی از آن ها بیش از هزار و 408 بقعه تشکیل می دهند که نشان از اهمیت وقف دراستان فارس به ویژه سومین شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است.

*80درصد موقوفات استان مربوط به روضه خوانی است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان فارس در ادامه این نشست اظهار داشت: بیش از 80 درصد موقوفات استان مربوطه روضه خوانی است و اداره کل اوقاف وظیفه دارد که خواسته های موقوفات را اجرا کند.

حجت الاسلام سید میثم حسینی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز مشاوره وقف و اجرای طرح ملی حقظ قرآن که دراین راستا 23 هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند از دیگر فعالیت های این معاونت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha