چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از اعزام ۵۱۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف این استان در دهه آخر صفرخبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با تسلیت ایام ارتحال حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن(ع) و همچنین شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام به تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان به مناسبت دهه آخر صفر پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به اعزام ۵۱۰ مبلغ و مبلغه در ایام دهه آخر صفر در سطح نقاط مختلف استان تصریح کرد: از این تعداد 70 نفر روحانی اعزامی خارج از استان و مابقی از روحانیون مستقر و بومی برتر استان هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۰ نفر مبلغه و ۲۹۰ نفر مبلغ هستند که در این ایام به تبیین معارف ارزشمند اهل بیت (ع) و فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و دهه آخر صفر خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: امسال در مراکز شهرستان ها و همچنین در مرکز استان ویژه برنامه های مهمی در سطح هیئت های مذهبی برگزار می شوند که در این راستا در ۵۰۰ مسجد محوری استان برنامه‌های عزاداری و حرکت دسته جات عزاداری در این مناسبت ها انجام خواهد شد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) اضافه کرد: به همین مناسبت حرکت بزرگ دسته جات عزاداری ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه 10 آذر 95 مصادف با 30 صفر ساعت از میدان امام خمینی (ره) تا حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر همراه با سینه زنی، زنجیرزنی و قرائت دعای زیارت امام رضا علیه السلام برگزار خواهد شد.

این پژوهشگر دینی، با اشاره به برنامه عزاداری شهر برازجان اظهار داشت: همه ساله برنامه ویژه ای به مناسبت شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در شهر برازجان انجام می شود که امسال هم با شور و اشتیاق فراوانی که مردم آن خطه نسبت به آن حضرت دارند و با حضور موثر و فعال هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام عزاداری حرکت دسته جات عزاداری و جمعیت عزادار با حضور ده‌ها هزار نفر از علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت از شهر برازجان به سمت امامزاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

وی همچنین اعزام مبلغ، دعوت از وعاظ، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، مبلغین و مبلغات را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان برشمرد.

حجت الاسلام سروستانی اظهار داشت: امیدواریم امسال در مجموع شاهد برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری در سطح استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha