جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی ضمن اشاره به اهمیت زیارت امام رضا(ع)، گفت: در آستانه شهادت امام رضا(ع)، ۲۵۰ طلبه استان عازم سفر زیارتی امام رضا (ع) با عنوان "قدم های آسمانی" می شوند.

حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: همه ساله اردوی زیارتی یک روزه به مشهد مقدس به عنوان "حوزه راه دل" ویژه طلاب حوزه های علمیه  در مشهد برگزار می شود.

این کارشناس دینی با بیان این که برنامه زیارتی علی بن موسی الرضا(ع) توسط طلاب به عنوان "حوزه راه دل" در سال جاری، تبدیل به عنوان "قدم های آسمانی" شده است، تصریح کرد: عرض ارادت به ساحت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع)، مسائل فرهنگی (برنامه های توجیهی زائرین) و تقدیر از طلبه های موفق تر در آزمون ورودی حوزه های علمیه از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه می باشد.

وی با اشاره به این که حدود 250 طلبه برادر استان در ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سال جاری عازم مشهد می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و شرایط خاص راه همانند شلوغی، اردوی مذکور فقط مختص برادران طلبه تدارک دیده شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که پیاده روی طلاب استان به سفر مشهد مقدس  در روز 8 آذر سال جاری همزمان با شهادت امام حسن مجتبی (ع)، از سه راهی باغچه شروع می شود،متذکر شد:در روز 10 آذر همزمان با شهادت علی بن موسی الرضا (ع)،طلاب مذکور وارد مشهد می شوند.

این محقق حوزوی ضمن اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع)، عنوان کرد: در این خصوص روایات متعددی  وارد شده است و از  جمله آن است که امام رضا (ع) فرموده اند که هرکس مرا زیارت کند در سه مکان صراط، میزان و موقع دریافت نامه اعمال؛ به فریادش خواهم رسید.

وی پیاده روی برای زیارت امام رضا (ع) را، تنها کسب آمادگی جسمی ندانست و بیان کرد: آنچه مسلم است آن است که روح انسان در جریان این پیاده روی تمرین می کند و آماده تر می شود.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: پیاده روی برای زیارت علی بن موسی الرضا(ع)،یک فرصت عجیب و استثنایی است که نباید آن را از دست داد؛ هر یک قدمی که انسان در این مسیر طولانی برمی دارد، پاک کننده آلودگی های روح انسان است.

وی با بیان این که باید سفرهای پیاده روی برای زیارت ائمه اطهار (ع) به ویژه سفر پیاده اربعین و امام رضا(ع) در جامعه گسترش یابد، ابراز کرد: رسانه ها نقش کلیدی در گسترش وحدت، انسجام وبرد تبلیغاتی در سطح جامعه دارند که باید به پیاده روی مشهد مقدس بیشتر بپردازند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha