جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد خراسان جنوبی با بیان این که اربعین حسینی، بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است، گفت: اربعین، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی محسوب می شود.

حجت الاسلام حسن صادقی، مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار "«حوزه»" در بیرجند با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: در آیات و روایات، هدف از زیارت اربعین مشخص شده و درواقع یکی از نشانه های مومن واقعی است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد افزود: در سخنی از امام صادق(ع) تاکید شده که زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین ترک نشود و چنانچه پیاده باشد، با فضیلت تر است.

وی تصریح کرد: بزرگداشت اربعین به همان اندازه روز عاشورا، با اهمیت و قابل توجه است، چرا که در آن معنای واقعی انتظار و عدم رضایت نسبت به ظلم هایی که بر اهل بیت روا داشته شده است بیان می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بالغ بر 20 نفر از طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد در سال جاری برای زیارت اربعین عازم می شوند، افزود: زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده، از گذشته مورد توجه ائمه معصومین علیهم السلام بوده و به همین دلیل، در طول تاریخ این موضوع مورد استقبال شیعیان قرار گرفت و سرانجام به شکل باشکوه امروزی درآمد که هم اکنون شاهد آن هستیم.

وی، حضور افراد و خانواده ها را در سفر پیاده اربعین در معنویت جامعه تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: سفر پیاده اربعین، در حقیقت فراهم کننده بستر ظهور حضرت مهدی (عج) است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد ادامه داد: زائران در سفر پیاده اربعین اعلام آمادگی می نمایند که منتظر ظهور منتقم خون امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این که طلاب و روحانیون باید همواره در راه زنده نگهداشتن اهداف امام حسین (ع)، پیشقدم باشند، متذکر شد: بر کسی پوشیده نیست که امروزه دشمن بحث "اسلام هراسی" و "اسلام ستیزی" را مطرح کرده که زائران اباعبدالله الحسین (ع) با حضور میلیونی خویش در سفر اربعین حسینی، توطئه های دشمن را نقش بر آب می کنند.

وی از همایش اربعین حسینی به عنوان تجلی قدرت مسلمانان و امت اسلامی یاد کرد و افزود: همان طور که بیان شد این سفر سراسر معنوی، دارای برکات زیادی در خنثی سازی توطئه های کور دشمنان مکتب اسلامی دارد.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد با اشاره به این نکته که اربعین، بزرگترین گردهمایی مسلمانان دنیا است، تصریح کرد: ایام اربعین، بهترین فرصت در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی محسوب می گردد که نباید از آن غفلت گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha