چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده و ما نیز وظیفه داریم توجه جدی به جایگاه این فریضه دینی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله برداشت‌های امروز از «امر به معروف و نهی از منکر» با آنچه که حقیقتاً باید وجود داشته باشد، کاهش یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه باید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر»، «اولویت‌بندی» داشته باشیم، بیان کرد: اگر اولویت‌بندی در این عرصه وجود نداشته باشد، مسائل مهمی که باید در دستور کار قرار گیرند، کوچک شمرده شده و از دستور کار خارج می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، «وحدت» و «هم‌افزایی» میان «اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر» را لازمه موفقیت در این عرصه مهم دینی دانست و تأکید کرد: هر چه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر «حرکت جمعی» را بیشتر در دستور کار قرار دهند و «هم‌افزایی» داشته باشند، نتایج ملموس‌تری در این عرصه به دست می‌آید.

وی، «مبارزه با مفاسد» را یکی از رسالت‌های جدی فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال تأکید می‌کند اگر بخواهیم جامعه‌ای را به هلاکت برسانیم به رفاه‌طلبان و زیاده‌خواهان فرمانِ فسق و فجور می‌دهیم؛ بنابراین نباید کار به جایی برسد که شامل این فرمان الهی شویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین یادآور شد: «ربا»، «زمین‌خواری»، «رشوه»، «دنیاپرستی» و «رفاه‌طلبی» از دیگر مصادیق منکری هستند که پیامدهایی نظیر «بیکاری»، «طلاق» و معضلات اجتماعی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، «استحکام نظام دینی» را یکی از معروف‌های مهم دانست و اضافه کرد: «پویا نگهداشتن مساجد» و «اقامه نماز» فرصت‌های عظیمی را فراهم می‌آورند و موجب استحکام نظام دینی می‌شوند.  

وی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به جنایات اخیر در میانمار اشاره و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیا، عنوان کرد: ما نیز نسبت به فجایعی که در میانمار رخ می‌دهد مسئولیت داریم و نباید در این امر کوتاهی کنیم.

در ابتدای این دیدار عباس کاظمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم و هفته دفاع مقدس متقارن شده و این تقارن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از برنامه‌ها رویکرد امر به معروفی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha