شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی

حوزه / شهدای مدافع حرم همچون سایر شهدای راه اسلام زنده هستند و این شهیدان گرانقدر برای دفاع ازما و حرم‌های مطهر رفتند و مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای جامعه و کشور ارزشمند و جلیل‌القدر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان و یادواره شهدای فرهنگی استان که امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در واقعه بزرگ عاشورا دو سپاه داشتند، عنوان کرد: سپاه نخست حضرت امام حسین‌(ع) که متشکل از یاران باوفای آن حضرت بودند در روز عاشورا به شهادت رسیدند و سپاه دوم به فرماندهی امام سجاد‌(ع) و حضرت زینب‌کبری‌(س) روایت کربلا را به اقصی نقاط عالم صادر کردند.

وی ادامه داد: هیچ حادثه‌ای حضرت زینب‌(س) را در واقعه عاشورا متعجب نکرد، چراکه آن حضرت از قبل حوادث را آسیب‌شناسی کرده و برای مقابله و رویارویی با حوادث آمادگی داشتند.

سخنران این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، کاری که حضرت زینب‌کبری‌(س) در کربلا انجام دادند به اندازه کار سیدالشهدا بوده و حضرت زینب‌(س) در کربلا با قامت رسول‌الله‌(ص) و امیرالمؤمنین‌(ع) ظهور کرد.

وی ادامه داد: امروز افرادی که به عنوان شهدای مدافع حرم هستند، حاصل انتقال فرهنگ عاشورا در طول سال‌های متمادی به بشریت هستند، چراکه فرهنگ عاشورا رهایی‌بخش انسان‌های مظلوم است.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: شهدای مدافع حرم از حرم خدا و اهل بیت(ع) دفاع کردند و با هیچ زبانی نمی‌شود از آن‌ها تجلیل کرد.

وی افزود: شهدای مدافع حرم همچون سایر شهدای راه اسلام زنده هستند و این شهیدان گرانقدر برای دفاع ازما و حرم‌های مطهر رفتند و مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای جامعه و کشور ارزشمند و جلیل‌القدر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha