شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظری

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به ماهیت تشیع انگلیسی، گفت: عده‌ای شیعه‌نما با دلارهای استکبار جهانی بر خلاف رضای خدا سخن می‌گویند و قمه‌زنی و توهین به مقدسات دیگران را ترویج می‌کنند و بین مسلمین اختلاف می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری، عصر امروز در جمع روحانیون روستاهای استان و مداحان که در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم، با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) باید از اهداف اصلی عزاداری سید سالارشهیدان (ع) باشد، گفت: برپایی نماز اول وقت و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه عزاداران باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: وجود بدعت ها و خرافات در عزاداری ها ناشی از فقدان معرفت است و درشان پیروان امام حسین (ع) نیست و باید از هرگونه خرافه گویی و انحراف در عزاداری ها پرهیز شود.

وی با بیان این که عزاداری و مجالس امام حسین (ع) باید در راستای آرمان های امام حسین (ع) و درشان اهل بیت (ع) برگزار شود، ابراز داشت: ماه محرم کلاس خوبی برای تبعیت از اهل بیت (ع) و فرصتی برای ارتقای فرهنگ دینی و تبلیغ آموزه های  قرآنی است، لذا مسئولان هیئت های مذهبی و روحانیان باید در این مسیر تلاش کنند.

حجت الاسلام نظری  با اشاره به اینکه وعاظ و مداحان باید سخنگو و بلندگوی اسلام و نظام باشند، تأکید کرد: مداح باید سطح مطالعۀ خود را بالا ببرد و معتبر شعر بگوید و از ایجاد شبهه پرهیز کند.

وی ادامه داد: قضایای کربلا از مدینه شروع می‌شود و به کربلا و ماجرای شهادت امام و یارانش و سپس اسارت خانوادۀ شهدای کربلا ادامه پیدا می‌کند تا روزی که اسرا به مدینه باز‌می‌گردند؛ مداح باید در طول دو ماه محرم و صفر از قرآن استنباط و به موضوع حجاب اسرا، توجه به یتیمان و پایداری‌شان در برابر ظلم توجه کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، قمه زنی در عزاداری‌ها را به شدت مورد نکوهش قرار داد و با اشاره به  این نکته که امروزه دشمن حتی از طریق مقدسات به جنگ دین ما می‌آید و یکی از این جنگ‌ها، تشیّع لندنی است، عنوان داشت:  عده‌ای شیعه‌نما با دلارهای استکبار جهانی بر خلاف رضای خدا سخن می‌گویند و قمه‌زنی و توهین به مقدسات دیگران را ترویج می‌کنند و بین مسلمین اختلاف می‌اندازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha