شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ایت الله محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بدون شک، قیام عاشورا برای نگه داشتن هنجارهای دین و امر به معروف و نهی از منکر است، پس باید تلاش کرد تا ناهنجاری‌ های شیوه عزاداری محرم از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، آیت الله محمد محمدی تاکندی، صبح امروز در جمع اساتید حوزه علمیه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: امام حسین(ع) در دوران کودکی از چشمه دانش پیامبر اکرم(ص) بهره برد و پس از رحلت ایشان در سایه محبت امام علی(ع) رشد و پرورش یافت و برای پیشبرد اهداف اسلام همواره در کنار پدر و برادر بزرگوارش در تمامی لحظه ها بود.

وی افزود: ایشان برای دفاع از حقانیت اسلام علیه ظلم و ستم یزیدبن معاویه قیام کرد تا پیام وحدت مسلمانان را برای اجرای حکومت عدل و حفظ ارزش های راستین اسلام به گوش همگان برساند، به گونه ای که اکنون پس از گذشت قرن ها از وقوع رویداد عاشورا، شیعیان جهان سالروز این رخداد بزرگ را ارج می نهند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بارزترین ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) مظهر تمامی صفات پسندیده و کمالات بوده ودر همه جهت های اخلاقی و رفتاری نمونه و تجسم کامل حضرت محمد(ص) بودند و سیره اخلاقی و رفتاری آن امام همام نشان از روح متعالی و تربیت در دامان پیامبر گرامی اسلام(ص) و خصلت ‌های برجسته آن حضرت(ع)، در صحنه ‌های مختلف نهضت عاشورا نیز جلوه داشت. ایشان در سخت ترین شرایط محاصره و سختی در کربلا به بیعت راضی نشد و عزتمندانه به استقبال شهادت رفت.

وی، شجاعت و دلیری یاران امام حسین(ع) را از مهمترین ویژگی های برجسته آنان دانست و بیان داشت: یاران آن امام همام(ع) افرادی شجاع و دلیر بودند و ریشه شجاعت ایمان راستین به خدا است و هرچه ایمان قوی باشد میزان شجاعت نیز بیشتر شده و یاران امام حسین(ع) همواره به امام زمان خود ایمان داشتند و ترس و کشته شدن برای آنها معنایی نداشت و اینها همه نشان هدفمندی، شجاعت، شهامت، بصیرت و روشن بینی عمیق آنان بود.

آیت الله محمدی تاکندی تصریح کرد: بدون شک، قیام عاشورا برای نگه داشتن هنجارهای دین و امر به معروف و نهی از منکر است، پس باید تلاش کرد تا ناهنجاری‌ های شیوه عزاداری محرم از بین برود.

وی ضمن توصیه به مبلغین و روحانیون، گفت: مبلغین باید توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  را جدی بگیرند، چرا که یکی از علل اصلی قیام امام حسین (ع) همین فریضه امر به معروف ونهی از منکر بود.

انتهای پیام


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha