جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

حوزه/ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند گفت: تمام راهکارهای عملی زندگی در قرآن موجود است و باید با مراجعه به این کتاب الهی، آن ها را استخراج و در جامعه پیاده‌ سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، حجت الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند امروز، 15 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، هفته قرآن و عترت را فرصتی عنوان کرد که همه اقشار جامعه دین خود را به قرآن و ائمه اطهار(ع) ادا کنند.

وی، ترویج قرآن را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای توسعه قرآن قدم برداریم و با زمینه‌سازی و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و تبدیل آن به بالفعل در جهت ترویج محتوای قرآنی گام برداریم.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند بیان کرد:  تمام راهکارهای عملی زندگی در قرآن موجود است و باید با مراجعه به این کتاب الهی، آن ها را استخراج و در جامعه پیاده‌ سازیم.

حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به شاخصه اصلی هفته قرآن و عترت با اشاره به حدیث ثقلین رسول اکرم(ص)، گفت: قرآن، ارائه دهنده قوانین زندگی است و اهل بیت(ع) مفسرین حقیقی قرآن هستند.

مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با اشاره به آیات قرآن در خصوص حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی، ادامه داد: در  مسیر سبک زندگی اسلامی، رشد، رویش و تقرب به خدا مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن رفتار نخبگان قرآنی در ارتقاء سطح فرهنگی و دینی جامعه امر مهمی است، یادآور شد: برخی از افراد نخبه فرهنگی تنها در قرائت مهارت دارند و این تنها کافی نیست، بلکه در کنار قرائت، عمل مهم‌ترین رکن آن است، یعنی کسانی که قرآن را نه تنها در جامعه بلکه در زندگی خود نیز عملی می‌کنند و ازآرامش واقعی برخوردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha