جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) خفر اظهار داشت: علم، ثروت و صنعت احوال بشر را اصلاح نمی کند، این ها هر چقدر ترقی کنند به دست نفس اماره می افتد و نفس اماره هم آن را اسباب فساد قرار می دهد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خفر در نشست هفتگی این حوزه علمیه در جمع مبلغین و طلاب این شهرستان اظهار داشت: تنها راه برگشتن و توبه کردن اطاعت فرمان خدا و رسول و امام است، اگر این را نفهمیم همچنان هر روز باید ضرر بعد از ضرر را تحمل کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده افزود: علم، ثروت و صنعت احوال بشر را اصلاح نمی کند، این ها هر چقدر ترقی کنند به دست نفس اماره می افتد و نفس اماره هم آن را اسباب فساد قرار می دهد.

استاد حوزه فارس گفت: کلید سعادت انسان برگشت به سوی خدا و اطاعت فرمان رسول و امام است. هیچ راه دیگر نداریم، هم خود ما باید بفهمیم و هم به دیگران بفهمانیم بعد دعوت به عمل و انجام تکالیف کنیم، آن وقت دنیا اصلاح می شود و الا راه همچنان که شروع شده ادامه پیدا کند این تتمه هم خراب می شود.

وی اضافه کرد: اگر انسان تصمیم به اصلاح شدن نگرفت، نصف شهر هم پلیس باشند باز خلاف انجام می گیرد. بنابراین باید بفهمیم ورود به راه مستقیم، حلال همه مشکلات ما است؛ مادی و معنوی، امروزی و فردایی. اگر به طرف اطاعت فرمان خدا برنگردیم روز به روز اوضاع بدتر می شود و در نهایت فتنه های شدیدتر پیش می آید و خطر مالی و جانی و ستیر انواع خطر زیادتر در جامعه پیدا خواهد شد.

*نقش طلاب در بیان صراط مستقیم

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) خفر در ادامه سخنرانی خود به نقش طلاب و مبلغین در بیان صراط مستقیم اشاره کرد و اظهار داشت: شغل طلاب و روحانیون دو چیز بیشتر نیست. اول ما می خواهیم اسلام شویم و دوم دین را به مردم برسانیم و ابلاغ کنیم.

وی گفت: حوزویان باید خوب درس بخوانند که بتوانند راه را از قرآن و حدیث بفهمند و به مردم ابلاغ کنند و لذا برای این کار اول باید خودمان عامل و عمل کننده باشیم.

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: انبیاء اول عمل می کردند و بعد ا مردم می خواستند. پیغمبر اکرم(ص) فرمودند که اگر من می گویم شما نماز بخوانید اول خودم می خوانم بعد می گویم شما ها بخوانید. اگر می گویم فلان کا را نکنید حرام است، اول خودن انجام نمی دهم بعد به شما می گویم نکنید.

استاد حوزه فارس تاکید کرد: ما اول قبل از مردم باید عمل به دانسته هایمان کنیم بعد آن را از مردم بخواهیم. اگر خدای نکرده ما هم گاهی انجام بدهیم و گاهی انجام ندهیم، نمی توانیم در جامعه اثر مثبت بگذاریم و خودمان محروم می شویم.

وی گفت: بنابراین هم باید خوب درس بخوانیم تا بتوانیم خوب از قرآن و حدیث بهره ببریم و بعد هم خودمان  عمل کنیم. حتی یک واجب را ترک نکنیم و یک حرام را مرتکب نشویم ان شاءالله. آنگاه وجودمان چراغ روشن در راه این جامعه قرار می گیرد و از وجود ما خیلی ها بهره می برند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha