پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی انقلاب اسلامی

حوزه/فضای مجاری یک شمشیر دو لبه است که از یک طرف تهدیدی از سوی دشمنان است و از طرفی اگر با چشم باز و عالمانه از آن بهره برداری کنیم، نه تنها تهدید نیست، بلکه می توان از آن به عنوان ابزاری در جهت بسط و گسترش معارف دینی بهره برد و به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام اکبر سعادت، معاون مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید طباطبایی نژاد اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان گفت: فضای مجازی یکی از زمینه های مناسب جهت تبلیغ دین است که متاسفانه در کشور ما از آن به درستی استفاده نمی شود.

 وی افزود: متاسفانه قشر مذهبی جامعه که در همه زمینه ها نفوذ کلام دارند، هنوز به طور جدی وارد عرصه فضای مجازی نشده اند، در صورتی که شاهدیم دشمنان دین بسیار در این زمینه فعال تر هستند و در تلاش اند نسل جوان  ما را به سوی خود بکشانند.

معاون مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید طباطبایی نژاد، بهترین راه مقابله با اقدام دشمنان اسلام و همچنین گروه های تکفیری را که چهره خشن و زشتی از اسلام به مردم دنیا نشان می دهند، حضور فعال در عرصه فضای مجازی دانست.

حجت الاسلام سعادت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ورود جوانان مومن و مذهبی به عرصه فضای مجازی و استفاده از این عرصه برای تبلیغ معارف دینی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند«اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»که این بیان ایشان اهمیت توجه فضای مجازی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عرصه فضای مجازی با توجه به جذابیت خاص خود همه قشر های مردم را به سمت خود کشیده است،گفت: اگر مبلغان، مسئولین و متولیان فرهنگی ما به سرعت خود را با شرایط روز سازگارنکنند و غفلت نمایند با توجه به وسعت و نا محدود بودن این عرصه، ضربه بزرگ و جبران ناپذیری بر جامعه اسلامی ما وارد میشود.

معاون مدرسه علمیه تخصصی قرآن شهید طباطبایی نژاد عنوان کرد: طلاب و حوزه های علمیه هر چه سریعتر و جدی تر از قبل به انجام نقش هدایت گری خود در عرصه فضای مجازی بپردازند.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید به صورت خودجوش و از طریق تشکیل گروه های مذهبی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ معارف دینی و اسلامی و مکتب نورانی اهل بیت(ع) نمایند، افزود: مردم ما تشنه معرفت هستند و کلام حق را می پذیرند.

حجت الاسلام سعادت در پایان اظهار داشت: فضای مجاری یک شمشیر دو لبه است که از یک طرف تهدیدی از سوی دشمنان است و از طرفی اگر با چشم باز و عالمانه از آن بهره برداری کنیم، نه تنها تهدید نیست، بلکه می توان از به عنوان ابزاری در جهت بسط و گسترش معارف دینی بهره برد و آن را به فرصت تبدیل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha