شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا حدائق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای و اداری تاکیدکرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام علیرضا حدائق مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز امروز در جمع آتش نشانان  به موضوع اخلاق اداری و حرفه ای در سازمان ها ، ارگانهای دولتی اشاره کرد و گفت : در یک تعریف از اخلاق ، هر عملی که بصورت مستمر از انسان سر زند ، یک ریشه درونی دارد که ناشی از روح پاک یا روح ناسالم آن دارد که به آن ریشه، خلق و خو می گویند و از جمله آنها بخشش ، ایثارگری و کمک به دیگران یا تندخویی است و یک آتش نشان چون راه نجات به انسانها را درپیش گرفته ، مطمئناً  دارای خلق و خو و روح بزرگ و متعالی است .

حجت الاسلام حدائق گفت: اخلاق اسلامی در هر سازمانی اگر رعایت شود آن سازمان یک سازمان مطلوب خواهد شد و تمام کارکنان با انگیزه ، روحیه و وجدان کاری و با میل و رغبت مشغول به کار خواهند بود.

وی در ادامه به رعایت تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت : در یک سازمان رعایت تکریم ارباب رجوع و بنده دانستن خود در قبال مردم و رفتار و اخلاق حسنه در بین کارکنان  بسیار مهم است.

مدیر مدرسه منصوریه شیراز بیان کرد: اکثر ارباب رجوعان آتش نشانی کسانی هستند که خسارت های مالی یا جانی به آنها متحمل شده و اصل فداکارای و شکیبایی ، و گاهی دلداری به آنها و داشتن  حس مسئولیت در هنگام بروز حادثه در انجام وظیفه بسیار مهم است که خوشبختانه در بین آتش نشانان این اصول رعایت می شود و در غیر اینصورت نمی توانستند آتش نشان باشند. گفتنی است، در ادامه این جلسه وی از اخلاق اداری و مدیریت در نهج البلاغه و اهمیت دادن اسلام به موضوع اخلاق و رعایت عدالت مواردی را ذکر کردند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha