جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی- دیدار مسئولان مالیاتی یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در دیدار مسئولین مالیاتی استان یزد گفت: پرداخت مالیات به عنوان یک تکلیف در نظام جمهوری اسلامی است اما انتظار می رود مسئولین مالیاتی به وضعیت رکود و تعطیلی برخی از کارگاه ها و مغازه ها توجه کنند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، در پی تذکرات مشفقانه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی به مسئولین مالیاتی استان در خطبه های نماز جمعه، مبنی بر رعایت حال اصناف و بازاریان و صاحبان کارگاه های تولیدی در اخذ مالیات، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد و دو نفر از معاونین وی با نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد دیدار و گفتگو کردند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در این دیدار گفت: شکی نیست که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و پرداخت مالیات به عنوان یک تکلیف در نظام جمهوری اسلامی است، اما انتظار می رود مسئولین مالیاتی اولا وضعیت رکود و تعطیلی برخی از کارگاه ها و مغازه ها را به مقامات بالاتر گزارش دهند. ثانیا مبالغ ابلاغ شده از سوی مرکز باید با عدالت تمام از واحدهای صنفی که تا به حال خود را از پرداخت مالیات دور نگه داشته اند، گرفته شود و ثالثا مأمورین مالیاتی با اخلاق اسلامی و رفتار منصفانه و واقع گرایانه با پرداخت کنندگان مالیات برخورد کنند.

وی افزود: در دوران حاضر، انتظار ما از مسئولین دارایی استان این است که به نگرانی های صاحبان کسب توجه کنند و در تشخیص میزان پرداخت مالیات با معتمدین هرصنف مشورت کنند که این بهترین راه است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان ضمن تشکر از حضور مسئولین دارایی استان، توصیه کرد تا رفتار خود را با نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر(نامه 53 نهج البلاغه) تطبیق دهند.

سید رضا نوربخش، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت مالیاتی استان، گفت: انتظار ما روشن بودن دفاتر و حساب های اقتصادی صاحبان کسب است.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha