جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسی

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، یکی از راه های علاج گرانی های افسار گسیخته را ارزش دادن به پول ملی دانست و گفت: آقایان با شعار احیای ارزش پاسپورت ایرانی آمدند، ولی آن را احیا نکردند و بلکه پول ملی را هم کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی در نشست چهارشنبه نیروهای انقلابی، حزب اللهی، مکتبی و تشکل های مذهبی که در جریان سفر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در سالن جلسات مدرسه مدینة العلم کاظمیه یزد برگزار شد با تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، اظهار داشت: مجلس جایگاه بسیار رفیعی دارد و در واقع وضع قوانین و نظارت بر اجرای قوانین دو وظیفه و مسئولیت مهم و اساسی مجلس به شمار می رود که اولین وظیفه آن وضع قوانین که در نظام جمهوری اسلامی هر قانونی از آن به منزله حکم خداست.

وی تصریح کرد: مردم ما بر اساس آموزه های امام راحل، مقام معظم رهبری و سایر مراجع بزرگوار، به قوانین در نظام جمهوری اسلامی و قوانین مجلس شورای اسلامی نگاه الهی دارند و لذا باید جنبه ها و ریشه ها و مقارنات الهی آن کاملا مبین باشد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی بابت نگاه انقلابی و ارزشمندی که تا به حال داشته اند قدردانی می شود و در رابطه با موضع گیری پیرامون برجام و امثال این ها حرکت های انقلابی خوبی صورت گرفت.

*بودجه در مجلس بر اساس تراز انقلاب اسلامی مصوب شود

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بابیان این که مجلس در زمینه بودجه با همه هجمه هایی که علیه آن ها شده هم وقت گذاری و هم مقاومت کردند؛ ادامه داد: امیدواریم در صحن علنی مجلس بودجه به شکل کامل و مدون و آنچه که مد نظر انقلاب اسلامی و تراز آن است محقق شود.

وی توجه به نیروهای بومی استان یزد را در زمینه اشتغال خواستار شد و گفت: چرا باید بعضی از نیروها از بیرون آمده و مدیریت مجموعه های اقتصادی استان را بر عهده بگیرند مگر ما نیروهای بومی نداریم.

*نیروی کارگری یزد را از داخل استان تأمین کنیم

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد تأکید کرد: بها دادن به نیروهای بومی و پرورش آن ها و نیز حفظ و حمایت از نخبگان مهم است و درست نیست نیروهای تحصیلکرده بومی را رها کرده و نیروهای کارگری وارد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با یادآوری طرح دولت الکترونیک و عدم تحقق آن، بیان کرد: مجلس باید در این زمینه برای شفاف سازی و روان سازی و راحتی امر مردم به دولت الکترونیک توجه داشته باشد.

وی با طرح این سئوال که آیا این سامانه دولت الکترونیک کامل است که امضاهای طلایی پای بعضی نامه ها نخورد؟؛ اظهار داشت: در برخی موارد که کار به صورت سامانه و دولت الکترونیک انجام می گیرد اما در وزارت خانه امضا دیگری پای آن ثبت می شود که این موضوع باید تا انتها واقعا دولتی الکترونیک و شفاف باشد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد اذعان کرد: این مجلس با شعار  شفافیت آرا روی کار آمد که در حال حاضر نیز مطالبه مردم به ویژه قشر جوان است و باید کاملا نمایندگان مجلس آرا شفاف داشته باشند و مشخص باشد.

*چرا نظارت مجلس بر شورای شهر استمرار ندارد؟

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، انتخابات شورای شهر را یکی از پتانسیل هایی دانست که در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در مرحله اول وجود دارد اما آیا  این نظارت استمرار می یابد؟

وی ابراز کرد: آیا شورای شهر به نمایندگان محترم مجلس پاسخگو هست و یا بعد از آنکه روی کار آمدند هیچ گونه پاسخی به هیچ کس نباید بدهند؟ و یک هیئت تطبیقی در فرمانداری ها هست که این هم در برخی موارد مشخص نیست محقق می شود یا نمی شود.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد خواستار شد: هنوز ما تا انتخابات شورای شهر و روستا وقت داریم که نمایندگان مجلس در این زمینه برای حراست از دستاوردهای نظام یک فکری بکنند.

*بیش از۱۰۰هزار نفر تبعه غیر ایرانی در یزد

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، وجود بیش از ۱۰۰هزار تبعه غیر ایرانی با اکثریت افغانستانی را یادآور شد و گفت: در یک زمانی وجود اتباع بیگانه غیر قانونی بود که نیازمند نظارت بیشتر از سوی دولت و مجلس است.

*توجه به نیروی انتظامی در یزد بر اساس سرانه جمعیت

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، تقویت نیروهای انتظامی را در استان یزد خواستار شد و گفت: واقعا استان یزد با توجه به وسعت زیاد، تعداد شهرستان ها و سرانه جمعیت، نیازمند افزایش نیروهای انتظامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، در بخش دیگری ازبیان خواسته های نیروی های انقلابی از مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالی که از نظر دریافت مالیات های مردمی در ردیف استان های برتر قرار داریم اما درآمدهای مردمی و مالیاتی استان با دریافتی هایمان اصلا برابری ندارد و نزدیک ده تا پانزده درجه این رتبه با هم اختلاف دارد و این باید عادلانه تقسیم شود.

*ازدواج آسان

وی، موضوع قانون تسهیل ازدواج آسان و تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه ازدواج آسان و فرزند اوری را یادآور شد و گفت: چه کسانی در اجرای این قانون سنگ اندازی می کنند؟  

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، در ادامه بیان درخواست های مردم و نیروهای انقلابی از مجلس، شفافیت میزان حقوق نجومی بگیران و ارتقای ارزش پول ملی را خواستار شد و گفت: اصلا نباید در نظام ما یک فردی نهایتا دارای دو میلیون حقوق و فرد دیگری هم در شرکت های دولتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و یا بیشتر دریافت کند که این تفاوت طبقاتی اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی، یکی از راه های علاج گرانی های افسار گسیخته را ارزش دادن به پول ملی دانست و ابراز کرد: آقایان با شعار احیای ارزش پاسپورت ایرانی آمدند، ولی آن را احیا نکردند و بلکه پول ملی را هم کاهش دادند.

 حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، بحث انتقال آب به یزد را هم یادآور شد و افزود: این بحث آب نیازمند توجه جدی است و آنچه آقای رئیس جمهور در یکی دو سفر استانی وعده دادند محقق نشد و خلاف واقع بود و مردم نیازمند به آب هستند.

وی افزود: مردم ما گاهی آب شرب ندارند و این امنیت شکننده ای هم که در باره خط انتقالی آب یزد وجود دارد یک مسئله ملی است و در حدود اختیارات تنها یک استان یا دو استان نیست.

انتهای پیام/

­­­­­

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    جنابعالی هم جزو آقایان هستید ها