جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جانباز علی اکبر عربی قریه علی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در دیدار با جانباز ۷۰ درصد «علی اکبر عربی قریه علی» از صبر و مقاومت این جانباز گرانقدر و خانواده وی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد و حجت الاسلام عباس زارع مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با جانباز ۷۰درصد دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در این دیدار از صبر و بردباری جانباز «علی اکبر عربی قریه علی» و نیز از خانواده و همسر وی در پرستاری از این جانباز معزز تقدیر کرد و جانبازان را الگوی ایثار، صبر و اندیشه عاشورایی دانست.

در این دیدار، مدیر کل بنیاد شهید هم ضمن دلجویی از این جانباز، با مشکلات درمانی و روند درمان وی آشنا شد و از زحمات خانواده این جانباز گرانقدر و نیز تلاش علی اکبر عربی قریه علی در تولید آثار فاخر ادبی و ماندگار تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، علی اکبر عربی قریه علی که در یک خانواده روحانی به دنیا آمده است تحصیلات خود را تا کارشناسی تاریخ ادامه داد و دوره مقدمات حوزوی را در حوزه شهید شاه آبادی تهران و حوزه باقرالعلوم(ع) قم به پایان رسانید.

وی در آذرماه سال ۱۳۶۵ با کاروان محمد رسول الله به جبهه اعزام شد و پس از ۴۰ روز و شرکت در عملیات کربلای چهار و سپس در عملیات کربلای پنج ۳۲ ترکش خمپاره ۶۰ را قریب به ۳۴ سال به همراه دارد و در این سال ها همسری مهربان و دلسوز، حماسه پرستاری و مراقبت از ایشان را بر عهده دارد.

کتاب «آنچه بر من گذشت» زندگی نامه خودنوشت علی اکبر عربی قریه علی است که متن ابتدای کتاب زینت بخش است: «هدیه به همسر مهربانم فاطمه مرتضایی که عمری را پای جانبازیم تحمل کرد و از جان خود مایه گذاشت تا نام خود را در پیروی از زینب کبری(س) ثبت کند».

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha