جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نجیمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد و در این زمینه با کارگروه  امداد امام خمینی(ره) هماهنگی و همکاری‌های خوبی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام نجیمی در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات برای اینکه بتواند برای دوران پس از کرونا قدم‌های خوبی بردارد، اصلی ترین دغدغه را بر بحث امام محله گذاشته، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات به روز و توانمند باشند بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند یکی از مهمترین رویکردهایی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این راستا دنبال می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: بنا داریم در سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مسجدی که امام جماعت ظهر و شب آنها یک نفر است و سنشان هم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها آغاز کنیم.

وی افزود: طرح امام محله با هدف نقش آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام نجیمی با تأکید بر اینکه شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: در این زمینه با کارگروه  امداد امام خمینی(ره) هماهنگی و همکاری‌های خوبی صورت گرفت.

وی افزود: تأسیس مراکز نیکوکاری در مساجد می‌تواند نقش اجتماعی مساجد در جامعه را پررنگ‌تر کند و زمینه‌ای فراهم شود که بهتر و بیشتر به نیازمندان جامعه کمک شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مقرر شده که هماهنگی لازم برای جانمایی این مراکز در مساجد صورت گرفته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در تمام مساجد آمادگی ایجاد آن را داریم.

حجت الاسلام نجیمی با بیان اینکه مساجد باید به مسائل مختلف جامعه توجه داشته باشند، گفت: مسجد نمی تواند به موضوعات مختلفی که در جامعه وجود دارد بی توجه باشد و برای هر موضوعی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha