چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید ناصر حیدری

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: امام محله باید مشکلات و مسائل مردم را احصاء کند،‌ با مردم حشر و نشر داشته باشد و انیس و مونس همه اقشار اعم از جوان‌ها،‌ پیرمردها، نوجوانان و کودکان باشد.

حجت‌الاسلام سید محمدناصر حیدری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: در یک نگاه عام و کلّی، روحانی و امام محله باید مرجع و مأوا و پناه مردم باشد.

وی در ادامه افزود: روحانیت مرجع سؤالات مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی است و به همین دلیل است که می‌بینیم استانی مثل یزد در جنبه‌های دینی، انقلابی و سیاسی پیشگام است. به طور مثال مرحوم شهید صدوقی که پناه مردم بود یکی از این روحانیان است و مردم در تمام انتخاب‌هایشان سراغ این بزرگوار می‌رفتند.

حجت‌الاسلام حیدری با تأکید بر انتخاب عاقلانه ابراز داشت: مردم باید انتخاب کنند و برای انتخابشان پرس‌وجو و تحقیق کنند؛ انتخاب همسر، انتخاب رشته‌ی تحصیلی، انتخاب متراژ خانه، انتخاب نوع غذا، انتخاب نوع حکومت، انتخاب رئیس‌جمهور، انتخاب شهر و کشور و ملیت؛ هر چیزی را مردم باید انتخاب کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد ادامه داد: انسان عاقل باید انتخاب کند، آن‌هم که عقل ندارد برایشان انتخاب می‌کنند، ما با عقلایی طرف هستیم که باید انتخاب کنند. اگر مردم به امام محله یعنی همان امام مسجد در یک نگاه دقیق‌تر اعتماد داشته باشند، به او پناه بیاورند، او را انتخاب کنند، او راهبر و راهنمای همه انتخاب‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر این مهم اتفاق بیفتد، ما در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم یک جامعه اسلامی داشته باشیم و اگر غیر از این باشد، جامعه ما تبدیل به یک جامعه سکولار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری تأکید کرد: همه‌ی ما باید تلاش کنیم یک روحانی مجاهد، عالم، فهیم و آگاه را در سطح امامت قرار بدهیم و به جامعه معرفی کنیم تا مردم او را بپذیرند و پای کارش بیایند.

وی ادامه داد: امام محله‌ای که «طبیب دوار بطبه» است، برای رفع مشکلات مردم ویژگی‌ها و تخصص‌های لازم را کسب می‌کند،‌ یعنی اگر در محله‌ای مشکل طلاق، اعتیاد یا مشکلات دیگری وجود دارد به سلاح علمی مبارزه و مقابله با آن مجهز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد بیان داشت: امام محله باید مشکلات و مسائل مردم را احصاء کند،‌ با مردم حشر و نشر داشته باشد،‌ انیس و مونس همه اقشار جامعه اعم از جوان‌ها،‌پیرمردها، نوجوانان و کودکان باشد، این که پشت میز بنشینیم و توقع داشته باشیم که دیگران بیایند مشکل ما را حل کنند، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت توانمندسازی امامان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف همچون کلاس داری، تربیت کودک، مشاوره، فن رسا و خطابه، امامان محله در شهر و روستا را جهت خدمت بیشتر و بهتر به مردم توانمند می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha