شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انصاری راد هرمز

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در زمینه کاهش اعتیاد و طلاق در محلات کارهای خوبی از سوی امام محله‌ها اجرا شده است که در راستای وظایف دینی و رشد فرهنگ دینی در این محلات موثر بوده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به گفتمان امام محله، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار در حوزه‌ی فرهنگ دینی، گفتمان امام محله است که از آغاز راه‌اندازی این طرح در استان هرمزگان شاهد تحول در ترویج فرهنگ دینی هستیم.

وی با اشاره به حضور حوزویان جوان به عنوان امام محله، افزود: یکی از آثار پر خیر و برکت امام محله این است که مردم بیش‌تر از گذشته در حوزه‌ی تبلیغ دین و همراهی کردن مبلغان و گام برداشتن برای تبلیغ مردمی احساس مسئولیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام انصاری راد اظهار کرد: امامان محله و روستا تلاش می‌کنند بر اساس وظایف محوله عمل کرده و مردم را با خود همراه کنند و در زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، برگزاری آموزش‌های حضوری و غیر حضوری، احصای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش اعتیاد و طلاق در محلات کارهای خوبی از سوی امام محله‌ها اجرا شده است که در راستای وظایف دینی و رشد فرهنگ دینی در این محلات موثر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: پاسخ به پرسش‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان از دیگر فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار آنان است که باعث رغبت بیشتر مردم و جوانان به مسجد شده است.

وی با اشاره به استفاده درست از ظرفیت‌های مسجد در گفتمان امام محله، ادامه داد: به برکت اجرای گفتمان امام محله شاهد تحول در همه‌ی کارکردهای مسجد هستیم و در حقیقت بارقه‌ی امیدی در میان مردم و به خصوص در نسل جوان ایجاد شده است و ضروریست این گفتمان چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی تداوم پیدا کند.

حجت‌الاسلام انصاری راد با بیان این که استقرار امام محله و امام روستاها مستلزم ایجاد خانه‌های عالم در محلات و روستاها است، یادآور شد: ۹۶ امام محله و روحانی مستقر در شهرها و روستاهای استان هرمزگان به خدمت‌رسانی مشغول هستند که در صورت فراهم شدن شرایط، میزبان ۵۰ امام محله دیگر نیز هستیم.

وی در پایان گفت: در برخی از نقاط که خانه عالم ساخته نشده است، آمادگی داریم با مشارکت مردم خانه‌هایی را ولو به صورت اجاره در اختیار آنان قرار دهیم تا زمینه حضور و فعالیت عالم و روحانی در محلات کمتر برخوردار شهری و روستایی فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha