شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد بنی خزائی

حوزه/ یک امام محله در یکی از روستاهای نزدیک مرز در منطقه سربیشه فعالیت‌های موفقی در زمینه خیریه،‌ فعالیت‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و ... داشته است. این امام محله به قدری موفق عمل کرده که وقتی استاندار از بخشدار منطقه می‌پرسد چه امکاناتی نیاز دارید،‌ جواب می‌دهد من ۸ خانه­ عالم و ۸ امام روستا یا محله مثل این می­ خواهم.

حجت‌الاسلام محمد بنی خزائی، راهیار استانی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به حضور فعال روحانیت در عرصه‌های اجتماعی گفت: روحانیت در عرصه‌های مختلفی همچون سیل گلستان، ماهشهر و دیگر عرصه‌ها حضور مبارکی داشته است و یک انقلاب اجتماعی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود: آنجایی که روحانی شیعه ما یک اهل سنت را به دوش کشید و در خوزستان به یاری سیل‌زدگان شتافتند، نشانگر ظهور و بروز روحانیت در عرصه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام بنی خزائی با اشاره به ضرورت معرفی الگوهای موفق در گفتمان امام محله اظهار داشت: یک امام محله در یکی از روستاهای نزدیک مرز در منطقه سربیشه فعالیت‌های موفقی در زمینه خیریه،‌ فعالیت‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و ... داشته است. این امام محله به قدری موفق عمل کرده که وقتی استاندار از بخشدار منطقه می‌پرسد چه امکاناتی نیاز دارید،‌ جواب می‌دهد من ۸ خانه­ عالم و ۸ امام روستا یا محله مثل این می­ خواهم.

راهیار استان خراسان جنوبی با تأکید بر حضور اثرگذار امام در روستاها و محلات، خاطرنشان کرد: آقای بخشدار فکرش این است که اگر خانه عالم ساخته شود و امام روستا استقرار پیدا کند، مشکل امنیتی، مشکل اجتماعی، مشکل سیاسی و اقتصادی من حل می‌َشود.

وی با اشاره به ضرورت حضور امامان محله در فضای مجازی ادامه داد: فضای مجازی امروز بسیاری از جوانان و خانواده‌ها را درگیر کرده است و روحانیت با حضور در این عرصه نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد و مشکلات و گرفتاری‌های مردم را برطرف کند.

حجت‌الاسلام بنی خزائی با تأکید بر شبکه‌سازی در فضای مجازی در پایان گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است و جنگ امروز ما جنگ رسانه است، ما از نظر نیروی متخصص و ظرفیت، کمبودی نداریم، صدها امام روستا و هزاران هیئتی که داریم هر کدام اگر یک کانال و رسانه داشته باشند، می‌توانند در این عرصه تأثیرگذار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha