پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین: امام محله نباید به انجام کارهای روزمره بسنده کند، ‌بلکه باید آگاهی عمیق پیدا کرده و کانون تراوش فکر برای اداره کارها باشد و با اعتمادسازی، مردم را در کارها و برنامه‌های خود همراه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی‌الله لونی، عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، در دیدار مدیران،‌ معاونان و هم‌سنگران بنیاد هدایت، با اشاره به ضرورت حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم گفت: روحانیان جوان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بزرگی هستند به این شرط که به خوبی و به درستی رهبری و هدایت شوند.

وی در ادامه افزود: قشر جوان روحانیون هنوز وارد بسیاری از عرصه‌های جامعه نشده و به بسیاری از مسائل گره نخورده است، البته باید گام به گام جلو رفت و نمی‌توان یک‌باره جهش کرد این کار باید با الگوسازی انجام شود، زیرا کار غیرالگویی غلط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی با تأکید بر ضرورت حضور روحانیت در محلات و روستاها اظهار داشت: درباره روستاها باید همراه با حرکت‌های علمی و فرهنگی، نیازها و مشکلات آنان احصا و همچنین احساس تعلق ایجاد شود.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور ما از بالا به پایین است و به جای انسان، سرمایه اصالت دارد ولی ما باید وارد الگوهای انسان بشویم، بخش عمده هجرت از روستا به شهر به دلیل نوع اقتصاد ما است و ما می‌توانیم این وضعیت را معکوس کنم.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که روستامحوری با امام‌محوری اهمیت پیدا می‌کند،‌ بیان داشت: روحانیت سرمایه انسانیِ جوان، ارزشمند، جان‌فدا و بسیجیست که اراده دارد، از این اراده باید در راستای خدمت به مردم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در یکی از روستاهای لرستان در حالیکه بسیاری از مردم و مسئولان از احیای انجیرستان‌ها ناامید شده بودند، ‌به ابتکار یک طلبه جهادی با همکاری مردم و دیگر نیروهای جهادی انجیرستان‌ها احیا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لونی اظهار داشت: امام محله‌ای که در شهر و روستا حضور پیدا می‌کند،‌ باید به سلاح بصیرت و مهارت‌ مجهز شود، اگر طلاب و روحانیت را تشویق کنیم و این گفتمان را ترویج کنیم، مردم برای آنان جان می‌دهند و پای‌کارشان می‌آیند.

وی تصریح کرد: امام محله نباید به انجام کارهای روزمره بسنده کند، ‌بلکه باید آگاهی عمیق پیدا کرده و کانون تراوش فکر برای اداره کارها باشد و با اعتمادسازی، مردم را در کارها و برنامه‌های خود همراه کند.

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه تأکید کرد:  نباید در کار امام دخالت کرد، نباید برای امام برنامه نوشت، امامی که برای او دستورالعمل بنویسید و به او بگویید چنین و چنان بکن حتماً ناموفق خواهد بود.

وی در پایان گفت: امام محله باید بر اساس چهارچوب‌های ذهنی و ذوقی خود اراده‌اش را با یافته‌هایش تطبیق بدهد، به امام باید مشورت و آگاهی داد ولی در نهایت باید گفت تو به ذوق خود کار کن، به امام محله و روستا باید آزادی عمل داد و نباید او را اسیر برنامه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha