پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در یزد گفت: پایگاه های مقاومت بسیج باید مسئله محور باشند نه فعالیت محور تا بتوانند اثرات مثبت خود را در محلات ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، سردار غلامرضا سلیمانی، ظهر امروز در قرارگاه مسجد محوری و در جمع مسئولان نواحی رده های مقاومت بسیج استان یزد با بیان اینکه شهید سلیمانی یک بسیجی واقعی ولایتمدار بود، گفت: بسیج بیشترین ظرفیت و بیشترین رسالت را برای بهره گیری از این الگوی بزرگوار برای انتقال ارزش ها به نسل جوان دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه چالش هایی در بسیج داریم که باید برای مرتفع کردن آن تلاش کرد، افزود: بسیج تضمین کننده تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بوده و قدم های بسیاری خوبی را در طول چهل سال گذشته برداشته است.

سلیمانی اظهار کرد: طراز بسیج در اندیشه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بسیار بالا بوده و دلیل آن نیز این است که جمهوری اسلامی در سایه یک سازماندهی فعالیت می کند که در رأس آن امام و در امتداد امام، امت قرار دارد. اما به دلیل پیچیدگی امر اداره جامعه توسط امام جامعه، نیاز به یک سازمان دارد که آن هم بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه بسیج با آنچه بسیج مطلوب است، فاصله دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به همه ظرفیت های بسیج  در حوزه های امنیتی، سیاسی ،دفاعی، اقتصادی و غیره نیاز دارد.

 وی اضافه کرد: ما باید به اندیشه رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج توجه کنیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم به اهداف بلند جمهوری اسلامی دست یابیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه بسیج باید در مباحثی مانند علم و دانش، اخلاق و معنویت، استقلال و آزادی، سبک زندگی و دیگر موارد باید برنامه ریزی کنیم گفت: ما خلأ تئوریک نداریم بلکه تمام جزئیات توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده که باید در بسیج به آن توجه شده و به بهترین شکل اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه ما باید در بسیج به شکلی برنامه ریزی کنیم که دست اندرکاران مساجد جلودار فعالیت ها برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی باشند، افزود: پایگاه های مقاومت بسیج باید مسائله محور باشند نه فعالیت محور تا بتوانند اثرات مثبت خود را در محلات ایفا کنند.

وی اذعان داشت: باید توجه کرد که گام دوم انقلاب یکسال نیست، بلکه چهار دهه است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا در این دهه ها بسیج بتواند فعالیت اثربخش خود را داشته باشد.

سلیمانی گفت: ما باید یک نگاه بلند مبتنی بر آینده پژوهی در قالب سند راهبردی ارائه و به تصویب مقام معظم رهبردی برسانیم و آن را به بهترین شکل عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه اصلی ترین اقدام برای بستر سازی ظهور تشکیل جمهوری اسلامی بود افزود: بسیج رسالت سنگینی در جمهوری اسلامی عهده دار است که ان‌شاءالله در تمام امور بتواند نقش خود را ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه نمی شود که ما متفاوت از بسیج باشیم و شعار بسیج را بدهیم، اظهار داشت: طرح احیا پایگاه های مقاومت بسیار مهم است. سازمان بسیج هم همیشه باید توجه ویژه ای به پایگاه های بسیج داشته باشد تا اهداف خود را به خوبی دنبال کنند.

سردار سلیمانی، شاه کلید فعالیت سازی بسیج را فرماندهان پایگاه ها دانست و گفت: زمانی که مساجد به پایگاه های بسیج تبدیل شود می تواند کارکردهای مختلفی را در زمینه های مختلفی مثل فقرزدایی و محرومیت زدایی اجرایی کند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر اینکه بسیج باید در کنار مردم باشد، اضافه کرد: با قرارگیری پایگاه های بسیج در مساجد می توان قرارگاه محله تشکیل داد و در بخش های گوناگونی فعالیت کرد که مردم هم می توانند در این خصوص فعالیت های مثبت و اثربخشی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم در تمام عرصه ها سبب شده تا جمهوری اسلامی به موفقیت برسد، گفت: یکی از این موارد در بحث کنترل بیماری کرونا در کشور بود که به بهترین شکل عمل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حقیقت IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    عالی