یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نجیمی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۴۰ مجموعه فرهنگی در سطح استان یزد متولی امور فرهنگی هستند و که تنها در بخش اعزام مبلغ سازمان های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه مسئولیت اعزام را عهده دار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، ظهر امروز در نشست مجازی جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی با خیر مقدم به بانوان اظهار داشت: یکی از برنامه های آتی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد شبکه سازی و ساماندهی مجموعه های مردمی و شبکه سازی مبلغان با بهره مندی از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزوی برای برگزاری کلاس های آموزشی مفید خواهد بود.

وی با اشاره به این که نیمی از جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند افزود: نداشتن طرح و برنامه برای این قشر از جامعه یک خسران است زیرا دشمن هر لحظه به دنبال تهاجم فرهنگی و هجمه علیه ارزش های دینی و اسلامی ماست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا، فرصت نشست های حضوری فراهم نشد ولی برای ارتقای وضعیت بانوان، سازمان تبلیغات اسلامی کشور به دنبال ایجاد ارتقای مشاور امور بانوان فعلی به معاونت فرهنگی است که امیدواریم با ایجاد این معاونت حرکت ارزنده ای صورت گیرد.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: در حال حاضر یک فراخوان کشوری برای حضور همه بانوان علاقه مند به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی داده شده است که از همه اقشار بانوان دعوت می شود برای مشارکت و کسب اطلاعات بیشتر از طرح ملی نهضت پیشرفت بانوان به سایت www.pishraftyaran.ir مراجعه نمایند.

وی بیان کرد: طرح امام محله در کشور و استان یزد با توجه به خروجی حوزه های علمیه در حال اجراست و اولویت ما استفاده از این ظرفیت ارزشمند حوزه های علمیه خواهران برای حضور در مدارس، خوابگاه های دانشجویی، راهیان نور و...است تا فرصت تبلیغ برای آنان فراهم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پاسخ به سئوال اعضای شرکت کننده در این نشست در خصوص وقفه در برنامه ها از جمله نشست های جمعیت زنان فرهیخته، گفت: هنوز برنامه مشخصی در کشور ابلاغ نشده است ولی ما در استان با توجه به ظرفیت های موجود فرهنگی از جمله گروه های فعال بانوان در نظر داریم تا موازی کاری صورت نگیرد و برخی امور به صورت مشترک انجام شود.

حجت الاسلام نجیمی اظهار امیدواری کرد: با توجه به درخواست بانوان فعال برای حضور جهادی در صحنه، در هفته های آتی با توجه به خروج از وضعیت قرمز کرونایی بتوانیم جلسات حضوری را برگزار نمایم.

وی با تصریح بر این که وظیفه سازمان تبلیغات تربیت مبلغ نیست، افزود: یکی از وظایف سازمان ایجاد بستر مناسب برای تبلیغ است و ما در توانمند سازی مبلغان می توانیم اثرگذار باشیم و حوزه های علمیه نیز از فرصت حضور طلاب دردوران تحصیل بتوانند نیازهای یک مبلغ از جمله روابط عمومی، روش های سخنرانی، ارتباط با مخاطب و سایر آموزش های مورد نیاز را به طلاب آموزش دهند تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد فعالیت های اجتماعی و تبلیغ شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اذعان کرد: هم اکنون ۴۰ مجموعه فرهنگی در استان یزد متولی اجرای برنامه های متنوع و مختلف فرهنگی هستند که تنها در بخش اعزام مبلغ سازمان های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه مسئولیت اعزام را عهده دار هستند.

حجت الاسلام نجیمی افزود: بسیاری از مبلغان و مبلغات که در بخش های آموزش و پرورش و دانشگاه ها حضور دارند به صورت قطره چکانی حمایت می شوند و امیدواریم با تقویت بخش وقف مشارکتی و حمایت مردمی بحث تبلیغ و ترویج آموزه های دینی نیز ارتقا یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: به دوران مدیریت فرهنگی و دینی دوران شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) برگردیم که از برکات حضور این شهید معظم بسیاری از مناطق محروم بهره مند می شدند و بسیاری از خدمات این شهید هنوز در این مناطق ماندگار شده است.

در پایان این نشست مجازی که خانم طالعی مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام حیدری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی و قریب به ۲۰ نفر از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی حضور داشتند، شرکت کنندگان سئوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و حجت الاسلام نجیمی پاسخ داد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha