جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجیمی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست بانوان طلبه گفت: کسی که بصیرت نداشته باشد به دشمن خود گرا می دهد و او را نسبت به مشکلات داخل کشور آگاه می کند و جبهه استکبار را نسبت به از بین بردن مملکت امیدوار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، در نشست مجازی «بصیرت فاطمی» به همت موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) یزد و امور بانوان تبلیغات اسلامی که به صورت زنده  ساعت ۱۸ تا ۱۹ روز سه شنبه به مناسبت سالروز یوم الله ۹ دی برگزار شد با اشاره به آیات و روایات با موضوع بصیرت، اظهارداشت: از آموزه های اسلامی درمی یابیم که بصیر در مقابل حوادث و اتفاقات سریع تصمیم نمی گیرد و نسبت به تمام اتفاقات جوانب کار را هم در نظر می گیرد.

وی در تعریف انسان بصیر، گفت: انسان بصیر خوب تدبرمی کند و بهترین تصمیم را می گیرد که مورد رضای خدا باشد و بصیر بودن به علم کافی نیست و برخی در طول تاریخ به ظاهرعالم بودند در حالی که از علم خود استفاده نکردند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در زمان فعلی می بینیم که برخی سالیان سال بر سر سفره اهل بیت(ع) و حوزه علمیه و دانشگاه ها حضور داشتند و در یک چشم به هم زدن از قطار انقلاب پیاده شدند و در امتحان الهی موفق نشدند. گاهی افرادی سوادی  و پست و مقامی ندارد ولی فهمی از یک اتفاق دارند زیرا در مسیر اهل بیت قدم بر می دارد.

حجت الاسلام نجیمی خاطر نشان کرد: همیشه بصیرت به علم نیست، بلکه روشنی دل و نوری است که خداوند در قلب انسان می گذارد و نسان بدون بصیرت با توجه به داشته هایی که دارند فهم از مسئله را ندارند و هم خودشون از مسیر خارج می شوند و هم دیگران را خارج می کنند.

وی با اشاره به روایتی از امیر المؤمنین علی علیه السلام، اظهار کرد: آدم بصیر کسی است که وقتی چیزی را می شنود، سریع تصمیم نمی گیرد، در حالی که در برخی جریانات سیاسی بعضی افراد تحت احساسات قرار می گیرند و از حوادث گذشته و دهه های قبلی انقلاب و برخی اشخاص عبرت نمی گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وجود طلحه و زبیرها از صد راسلام تاکنون، گفت: افرادی با وجود این که رهبر انقلاب راه را به آن ها نشان دادند، ولی لجبازی می کنند و مسیر روشن را طی نکردند.

وی افزود: خیلی ها در دشمن شناسی قدرت تشخیص ندارند و به توصیه قرآن که می فرماید«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚوَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» برعکس عمل می کنند و جای کفار و رحماء را عوض می کنند و مؤمنان را با زبان و قلم و ابزار خود می رنجانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد: کسی که بصیرت نداشته باشد به دشمن خود گرا می دهد و او را نسبت به مشکلات داخل کشور آگاه می کند و جبهه استکبار را نسبت به از بین بردن مملکت امیدوار می کند و در واقع دشمن شاد کن هست و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار می دهد.

وی تصریح کرد: برخی به جای توکل به خدا به کدخدا توکل می کنند که نشانه بی بصیرتی است و به جای این که نصیحت دلسوزان نظام اسلامی را بشنوند دل در گرو و در اختیار رسانه های بیگانه دارند که برای نابودی انقلاب و اسلام و تشیع قسم خورده اند.

حجت الاسلام نجیمی ابراز کرد: انسان بی بصیرت دم از ولایت می زند، در حالی که سر سفره معاویه می نشیند و شهدا را کشته می خواند. باید بدانیم که داشتن بصیرت نوری است که خدا در قلب انسان وارد می کند و به ارتباط با خدا و رزق حلال بر می گردد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha