جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان

قائم‌مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: امام محله باید امام همه اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، مسجدی یا غیرمسجدی و محل رجوع همه مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، قائم‌مقام معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، در سفر دو روزه به استان یزد در شهرستان‌های مختلف این استان همچون میبد، بافق و بهاباد حضور پیدا کرده و در جریان آخرین فعالیت‌های مدیران تبلیغات اسلامی، امامان محله و روحانیان مستقر  قرار گرفت.

دیدار با مدیران تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان یزد گفت: دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد بخشی از وظایف خود را با محوریت مساجد به مردم واگذار کرده‌اند که این امر افزایش ۲۰ برابری مشارکت مردم را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش در سطح مساجد را در سطوح مختلف از سطح مسجد تا نرم‌افزاری دنبال می‌کنیم، افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار محله در کشور وجود دارد که این گفتمان در آن قابلیت اجرا دارد، اما در حال حاضر، طرح امام محله در ۵ هزار مسجد کشور اجرایی می‌شود.

میرمحمدیان ادامه داد: برای تحقق طرح‌های برنامه ریزی شده، در گام نخست باید مسجد را ارتقا دهیم و کسی که می‌خواهد امام محله شود، ابتدا باید اندیشه او ارتقا پیدا کند بنابراین باید ذهن طلبه اقناع و سپس انگیزه در او تقویت شود.

گفتنی است، در این نشست مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان یزد به بیان سؤالات خود در مورد طرح امام محله پرداختند.

با تمام توان و ظرفیت طرح امام محله را اجرا می‌کنیم

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد، در این نشست با اشاره به سیره علمای سلف تصریح کرد:  در تمام مناطق روستایی و شهری در هر جایی‌که علمای ما با مردم زندگی کرده‌اند و نقش راهبری و رهبری را ایفا کرده‌اند هم‌محله آباد بوده و هم آثار و برکاتش به مردم و دین رسیده است.

وی ادامه داد: اگر از ابتدای انقلاب روی این بحث سرمایه‌گذاری کرده بودیم، آورده ما امروز بالاتر از این بود، امروز هم هرچه در این مسیر کار و تلاش کنیم خروجی آن در آینده برای ما بیشتر و بهتر خواهد بود و به‌جا است که سازمان تبلیغات اولویت کار تبلیغ را این طرح قرار دهد.

حجت‌الاسلام نجیمی تصریح کرد: با تمام توان و قدرت تلاش می‌کنیم از این ظرفیت به وجود آمده استفاده کنیم و روحانیان و طلاب را پای طرح امام محله بیاوریم و از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم بهره بگیریم.

دیدار با امام محلات

مدیرعامل بنیاد هدایت در سفر خود با امامان محلات در شهرستان‌های مختلف یزد دیدار کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنها  قرار گرفت.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان در بخشی از این دیدار، با بیان اینکه ما در عالم به دنبال جاری کردن توحید هستیم و توحید نیز در ولایت تبلور یافته است، افزود: جریان عرضی ولایت الهی به سه نحو اتفاق می‌افتد؛ با ارتباط بین مؤمنان، ارتباط بین فامیل و ارتباط بین همسایه‌ها و با این سه پیوند، ولایت الهی را در جامعه جاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسجد، پنج سطح دارد، یادآور شد: برخی مساجد در حد نمازخانه باقی مانده‌اند و برخی دیگر نیز فعال هستند اما خدمات خود را تنها به مراجعه کنندگان به مساجد ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه مسجد باید محلی برای مراجعه همگان و امام جماعت نیز باید امام تمام مردم محله باشد، تصریح کرد: امام محله باید حسی که پیامبر نسبت به امت خود دارد را نسبت به اهالی محله داشته باشد و تمام مسائل مردم را مسائل خود بداند.

قائم‌مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: امام محله باید امام همه اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، مسجدی یا غیرمسجدی و محل رجوع همه مردم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha