یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نجیمی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حضور طلاب جهادی برای امامت جماعت مساجد محلات در قالب طرح «امام محله» در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام نجیمی، امروز در جمع مردم دارالعباده یزد با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره)، اظهار داشت: سازمان تبلیغات با چند مورد از مجموعه‌های اثرگذار و روحانیون، ائمه‌جماعات، امام جماعت مدارس و ادارات، مدیران هیئات، مداحان، ذاکران اهل‌البیت، شعرای آیینی، مدیران مؤسسات قرانی، خانه های قرآنی، اساتید، قاریان، حافطان، مدیران کانون‌های فرهنگی و مبلغات در ارتباط است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: در بخش اثرگذاری مسجد که پایگاه و قرارگاه اصلی بندگان خدا است، برای حل خیلی از مشکلات و معضلات مسجد کمیته‌ رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده است. 

حجت الاسلام نجیمی تصریح کرد: اعضای این کمیته مدیر حوزه‌ علمیه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، رئیس کانون مساجد استان، رئیس سازمان تبلیغات، نماینده‌ ولی فقیه در استان و رئیس ستاد اقامه‌ نماز هستند و شما می‌توانید اگر شکایتی نسبت به ائمه‌ جماعات، مدیریت مسجد، شکایت نسبت به هیئت امناء، اتفاقات و ناگواری‌ها، گله‌مندی‌هایی دارید یا قصد تشکر و تقدیر دارید، نکات و حرف‌های خود را در خصوص امور مساجد مکتوب کرده و به دبیر کمیته‌ که سازمان تبلیغات است، ارائه کنید تا پیگیری شده و سائل و مشکلات آن‌ها حل شود. 

وی ابراز کرد: تلاش ما بر این است تا به ائمه‌ مساجد حکم بدهیم تا هر کسی در محراب مسجد قرار نگیرد و هر کس خود به‌ خود امام جماعت را عوض نکند؛ اگر مردم گله‌ای دارند به ما مراجعه کنند، و ما مدافع حقوق مردم و امام جماعت هستیم. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این که از جمله‌ کارها و اهداف ما طرح امام محله است، گفت: شاید گله برخی این باشد که حضور ائمه‌ جماعات در مساجد خوب است، اما اثرگذار نیست؛ ما تلاش می‌کنیم امام جماعت محله را به عنوان امام محله قرار بدهیم.

 حجت الاسلام نجیمی تصریح کرد: شاید یک امام جماعت فقط نماز می‌خواند و در امور اجتماعی، خدمات فرهنگی و مسائل مسجد ورود نمی‌کند. طرح امام محله تلاش می‌کند که جایگاه امام جماعت را ارتقا بدهد تا امام یک محله بشود، زیرا علمای ما در قدیم این گونه بوده‌اند.

وی بیان کرد: مردم در گذشته مسائل و مشکلات خود را پیش امام جماعت می بردند و دیگر کارشان به دادگاه و مسائل قانونی نمی‌رسید و امام جماعت با تدبیر، با سلیقه و ریش‌سفیدی بسیاری از مسائل را حل می‌کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: اکنون در بعضی از محلات عزیزانی هستند که نقش امام محله را دارند، ولی برنامه‌ ما این است که طلاب جوان و جهادی که آماده‌ عرصه تبلیغ هستند به این جایگاه برسانیم تا اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام نجیمی بابیان این که استان یزد دارای هزاران مسجد است، تصریح کرد: برنامه‌ سازمان این است تا از تمام مساجد بازدید انجام شود و سطح فعالیت امام جماعت و هئیت امنا مشاهده شود و اگر مسجدی آمادگی دارد اعلام کند تا این طرح زودتر اجرا شود. 

وی در خصوص فعالیت‌های آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در سازمان تبلیغات مدارس صدرا داریم که یکی از اهداف این مدارس تربیت نیروهای متدین، انقلابی پا به کار است تا در آینده فرزندان ما خدمتگزار مردم باشند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: خانواده‌هایی که دغدغه تربیت فرزندان را دارند، می‌توانند آنها را به یکی از ۱۴ مدرسه صدرا در سطح استان بفرستند.  این مدارس دولتی هستند و دو روز دیگر ثبت‌نام آن پایان می‌یابد و خانواده ها از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    این همان طرح استاد قوامی در پردیسان هست، که متاسفانه قربانی اختلافات سیاسی آقایان قرار گرفته...