پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: با توجه به اینکه اینترنت تمام صحنه ها را درنوردیده است، امیدواریم هم‌پای توسعه پهنای اینترنت، توجه به زیرساخت‌های تبلیغ نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمدصادق مهرابی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات به فرمان امام راحل است، اظهار داشت: فلسفه خلقت بشر در معنای توجه به حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه نگاه خلقت به انسان و دین بوده است، افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی هم توجه به انسانیت انسان و هم فرهنگ بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه به دنبال توسعه فرهنگ هستیم، عنوان کرد: همچنین به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی و  حل مشکلات از نابسامانی های اجتماعی هستیم، از این رو برای تبیین فرهنگ راهی جز ارج گذاری به دین، قلم، خبرنگار و فعالان عرضه دینی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باور بر این است که هر جا فرهنگ دینی را تقویت کردیم آسیب ها کاهش پیدا کرده است.

حجت الاسلام مهرابی به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی دستگاهی زیر نظر مقام معظم رهبری بوده که به فرمان امام راحل راه اندازی شده است، رویکرد جدیدی که ایجاد شده است، پیوست خدمات اجتماعی با کار فرهنگ و مردمی کردن فرهنگ است.

وی با بیان اینکه کار ما تصدی گری نبوده بلکه تسهیل گری در امور دینی است، مطرح کرد: ۲۰۶ روحانی مستقر در روستاهای بیش از ۱۰۰۰ نفر در سطح استان فعالیت می کنند و ۳۰۰ خانه عالم نیز در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: ۷ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی، هشت هزار کانون مداحان، هزار خانه، پایگاه و مؤسسه قرآنی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند، همچنین سامانه ثبت بانوان فرهیخته نیز راه اندازی شده که تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر اعم از طلبه و غیرطلبه در این سامانه ثبت شده اند.

وی فعالیت های مجازی اداره تبلیغات و نحوه فعالیت های تبلیغی در مناسبت های آینده را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در این بخش تابع سیاست آینده ستاد کرونا هستیم، حوزه سلامت تخصص ما نیست، اما چناچه جزو شهرستان های سفید باشیم فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام مهرابی نیز گفت: با توجه به اینکه اینترنت تمام صحنه ها را درنوردیده است، امیدواریم هم‌پای توسعه پهنای اینترنت، توجه به زیرساخت های تبلیغ نیز صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha